728 x 90

خط دهی اصلی کانونهای شورشی توسط مسعود رجوی؛ تحلیل رژیم ایران برای نیروهای امنیتی

شاپور جدید اصفهان در آتش و دود و درگیری - ۱۱مرداد ۹۷
شاپور جدید اصفهان در آتش و دود و درگیری - ۱۱مرداد ۹۷

تحلیل ۶ماده‌ای نیروهای امنیتی رژیم درباره کانونهای شورشی

یک رسانه حکومتی وابسته به باند خامنه‌ای و نماینده او در مشهد، روز ششم شهریور۹۷ با استناد به خطبه آخوند احمد علم‌الهدی در نمایش حکومتی عید قربان تحت عنوان« عبور از جمره دوم!» نوشت:

مدتی است که ضدانقلاب خارجه نشین به‌ویژه (مجاهدین) برانداز، کُر همآهنگی را به صدا در آورده‌اند که جمهوری اسلامی در فاز پایانی خود می‌باشد، فضای مجازی نیز نقش آتش تهیه آنان را برعهده دارد.

اما در این بین آنچه که مسلم است، (مجاهدین) دست به تغییر تاکتیک زده‌اند و این یک واقعیت می‌باشد که اغتشاشات حتی نسبت به مقطع دیماه گذشته از یک واقعیتهایی عبور کرده است، البته دستگاههای امنیتی ما نیز بیکار نبوده و نیستند و همواره اقدامات مجاهدین را رصد کرده‌اند و به موفقیت‌های شایانی نیز دست یافته‌اند.

 

امروز مجاهدین در همه صنوف خط‌دهی می‌کنند

اما برای این‌که از هوشیاریها و آمادگی‌هایمان غره نشویم جا دارد که به تفاوت‌های امروز (مجاهدین) با دیماه ۹۶نگاهی گذرا بیاندازیم؛ چرا که طبعاً، دشمن نیز با هوشیاریهای نیروهای امنیتی‌مان، سیر تکاملی سریعی را طی می‌کند:

۱) در گذشته ضد انقلاب به سرکردگی (مجاهدین) در کشور موج‌ سواری می‌کردند اما امروز در همه صنوف اعم از کامیون‌داران، بازاریان، مال باختگان، معلمان، کارگران و… نیز نفوذ کرده و خط دهی می‌کنند.

تظاهرات به سرعت رنگ و بویی ساختار شکنانه می‌گیرد

۲) خصلت اغتشاشات نیز تغییر ماهیت داده است؛ به‌عنوان مثال، اگر در گذشته ۱یا ۲روز لازم بود که شعارها از صنفی و اجتماعی به شعارهای ساختار شکنانه بچرخد، اکنون هیچ زمانی لازم نیست و هر تظاهرات به‌ سرعت تبدیل به تظاهرات سیاسی و شعارها نیز رنگ و بویی ساختار شکنانه به خود می‌گیرد.

 

۳) در دیماه ۹۶ اغتشاگران در یک سردرگمی تشکیلاتی و سازماندهانه به‌سر می‌بردند، نقصان رهبری در صحنه وجود داشت و پیچیدگی لازم را هم نداشتند آنان علاوه‌بر داشتن روحیه گانگستری و تهاجمی، از پتانسیلی برخوردارند که می‌توانند در صورت رویارویی با نیروهای امنیتی، دست به سنگربندی خیابانی بزنند؛ یعنی حاضر به یراق‌تر از گذشته شده‌اند.

 

۴) اغتشاشگران و در صدر آنان (مجاهدین) فاقد ملاحظات سیاسی می‌باشند؛ هیچ جناج بندی درون نظام را به‌رسمیت نمی‌شناسند و همانقدر که در شعارهایشان برای اصلاح‌طلبان مایه‌گذاری می‌کنند! به همان میزان از اصول‌گرایان نیز دریغ نمی‌کنند! یعنی اعتماد و دلبستگی به هر جناحی از بین رفته است.

 

۵) نقش و جایگاه (مجاهدین) در اغتشاشات دیماه ۹۶به قدری واضح بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۹دیماه سال گذشته خود فرمودند: «یک مثلث فعال بوده است…نقشه، مربوط به آمریکایی‌ها و صهیونیستها است؛ چند ماه هم می‌باشد که دارند نقشه می‌کشند… پول هم از یکی از این دولتهای خرپول اطراف خلیج‌فارس است… ضلع سوم هم پادویی سازمان منافقین بود.»

 

کانونهای شورشی قدرت تکثیر نیرو دارند و جایگزین لیدرهای صحنه می‌شوند

در حال حاضر، عنصر تعیین‌کننده به نسبت اغتشاشات دیماه ۹۶متشکل شدن اغتشاشگران است، تشکل‌هایی به‌نام کانونهای شورشی درست کرده‌اند که هم قدرت تکثیر نیرویی دارند و هم از پتانسیل جایگزینی لیدرهای صحنه برخوردار می‌باشند.

 

۶) اما کیفی‌ترین تحول صورت گرفته، وصل عقبه این کانون‌ها به رهبری آن است، در حال حاضر، خط دهی اصلی این کانونهای شورشی توسط مسعود رجوی سرکرده منافقین در قالب «پیام به کانونهای شورشی» صورت می‌گیرد.

 

پیام مسعود رجوی به کانونهای شورشی: «مشت در برابر مشت، حمله در برابر حمله، آتش جواب آتش»

وی در ۱۱مرداد ماه سال جاری در پیامی تحت عنوان «مشت در برابر مشت، حمله در برابر حمله، آتش جواب آتش» برای تقویت روحیه اغتشاشگران، به آنان وعده داده که این اغتشاشات ادامه خواهد داشت و روزبه‌روز گسترش می‌یابد، وی اغتشاشات را سازمان یافته‌تر از گذشته قلمداد کرد و مدعی شد که نظام توان مقابله با آنان را ندارد!

حال، وقتی دشمن با چنین عقبه‌ای برای رویارویی آماده شده است می‌بایست اذعان داشت که همه در یک کشتی نشسته‌ایم؛ لذا به دولتمردان و خواص باید گفت که از هیچ جمره‌ای نباید گذشت...

 

روزنامه حکومتی رسالت ۷شهریور درباره هراس رژیم از پیوند مجاهدین و قیام نوشت:

دشمنان به‌ویژه (مجاهدین) در انتظار فضایی در کشور هستند که آیین گفتگو در درون نظام به مسیری منحرف شود تا بتوانند در درونِ شکافِ موجود، اوضاع را به هم بریزند.

این روزنامه حکومتی افزود: آنها در دیماه گذشته گمانه خود را در مورد شکاف در درون، تست کردند و در چند شهر به خیابانها آمدند. همین تست را در اواسط مرداد امسال انجام دادند.

رسالت آخوندی، اظهارات روحانی در جلسه احضار وی به مجلس، برای ایجاد وحدت در درون رژیم و مقابله با اعتراضات مردم و نارضایتی‌های اجتماعی را ناکافی دانست و نوشت: روحانی باید تک‌تک وزرا را موظف کند برای اقناع افکار عمومی بار دیگر به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهند. او باید فکری برای روشن کردن افکار عمومی نسبت به کارکرد دولت بکند.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b89345cc-f602-45ba-887c-752a27a37b21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات