728 x 90

دستگیری زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی

دستگیری زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی
دستگیری زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی

دستگیری زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی

 

بر اساس خبرهای دریافتی، زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی، امروز چهارشنبه ۲۲شهریورماه ۱۴۰۲ توسط مأموران اطلاعاتی رژیم در تهران دستگیر و به ۲۰۹ اوین منتقل شدند. از علت دستگیری این دو زندانی سیاسی سابق، اطلاع دقیقی در دست نیست.

زهرا صفایی ۶۱ساله که پیش از این در سالهای مختلف بارها دستگیر و زندانی شده بود، در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آزاد شده بود. وی از بیماریهای مختلف از جمله دیابت شدید، فشار خون و بیماری قلبی رنج می‌برد و تحت درمان و رسیدگیهای پزشکی قرار داشت.

پرستو معینی متولد ۱۳۷۹ که همراه با مادرش در سال ۹۸ دستگیر و پس از پایان دوره بازجویی به ۶سال حبس محکوم شده بود، پس از آزادی در بهمن‌ماه ۱۴۰۱، از تحصیل نیز محروم شد و اجازه ثبت مجدد در دانشگاه را به وی ندادند.

زندانیان سیاسی زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی در سال ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و نهایتاً اواخر فروردین‌ماه ۹۹ با پایان بازجویی‌ها از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. علت دستگیری آنها ارتباط با مجاهدین خلق اعلام شد.

زندانی سیاسی زهرا صفایی متولد ۱۳۴۱ فرزند حسنعلی صفایی از زندانیان سیاسی دهه شصت است که از بازاریان سرشناس تهران بود و در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

زهرا صفایی دارای ۲فرزند است و در دهه ۶۰ به‌دلیل هواداری از مجاهدین خلق مدت ۸سال زندانی بوده است.

زهرا صفایی، در سال ۸۵ بازداشت و مدتی بعد آزاد گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1750788-dac6-4898-93b8-8f6913a49162"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات