728 x 90

خزانه‌داری آمریکا: تحریم شبکه بانکداری مخفی رژیم ایران که میلیاردها دلار برای سپاه پاسداران و ارتش جابه‌جا می‌کند

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

خزانه‌داری آمریکا شبکه بانکداری مخفی رژیم ایران را که میلیاردها دلار برای سپاه پاسداران و ارتش جابه‌جا می‌کند تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه ۵تیرماه در بیانیه‌یی مطبوعاتی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری(OFAC) نزدیک به ۵۰نهاد و شخص را که شعبه‌های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری مخفی» را تشکیل می‌دهند تحریم می‌کند.

این شبکه توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح(MODAFL) و سپاه پاسداران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و تراکنش میلیاردها دلار از سال ۲۰۲۰ حمایت می‌شوند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران در فعالیت‌های تجاری درآمدزا، به‌ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، نقش دارند».


وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود نوشته است: «شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و ده‌ها شرکت صوری خارجی تحت کنترل آن‌ها، وزارت دفاع و سپاه پاسداران را قادر می‌سازد تا درآمدی را که در خارج به‌دست می‌آورند، پنهان کنند و سپس از آنها برای طیف وسیعی از فعالیت‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران، از جمله تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته مانند پهپادها استفاده کنند. این درآمد هم‌چنین به تأمین تسلیحات و کمک‌های مالی به گروه‌های منطقه‌یی وابسته به رژیم ایران، از جمله حوثی‌های یمن(انصارالله) که به حملات به کشتیرانی جهانی ادامه می‌دهند و هم‌چنین انتقال پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین، کمک می‌کند».


والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ایالات متحده در حال اقدام علیه یک سیستم بانکی در سایه(مخفی) گسترده است که توسط ارتش برای پولشویی میلیاردها دلار درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای غیرقانونی استفاده می‌شود. از زمان روی کار آمدن پرزیدنت بایدن، صدها هدف درگیر در فعالیت‌های غیرقانونی نفت و پتروشیمی ایران را تحریم کرده‌ایم و به تعقیب کسانی که به‌دنبال تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی بی‌ثبات‌کننده ایران هستند، ادامه خواهیم داد. ما به همکاری با متحدان و شرکا و هم‌چنین صنعت مالی جهانی برای افزایش هوشیاری در برابر جابه‌جایی وجوه حامی تروریسم ادامه می‌دهیم».

- بانکداری سایه ایران
شبکه‌های بانکداری سایه، سیستم‌های مالی غیرقانونی چند حوزه قضایی هستند که به نهادهای تحریم‌شده رژیم ایران دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی را می‌دهند و تجارت آنها با مشتریان خارجی را مبهم می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8aa8ce4-2940-4710-86ba-4c035594b8b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات