728 x 90

خبرگزاری فرانسه: ۳۲کشته و صدها زخمی در تظاهرات بنگلادش

تظاهرات در کشور بنگلادش
تظاهرات در کشور بنگلادش

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تاریخ ۲۸تیر خبر از شدت گرفتن تظاهرات در کشور بنگلادش که منجر به ۳۲کشته و صدها زخمی تاکنون شده داد.
بر اساس این گزارش، دانشجویان بنگلادشی روز پنجشنبه با تشدید اعتراضها علیه قوانین استخدام خدمات ملکی، تلویزیون دولتی این کشور را به آتش کشیدند و تعداد کشته‌شدگان به حداقل ۳۲نفر افزایش یافت و ناظران اعلام کردند که قطعی اینترنت به‌طور تقریباً کل برقرار شده است.
پلیس با گلوله‌های لاستیکی به سمت صدها معترض شلیک کرد، آنها به مقابله پرداختند و افسران در حال عقب‌نشینی را به سمت مقر تلویزیون بنگلادش در داکا پایتخت تعقیب کردند.
تظاهر کنندگان ساختمان پذیرش شبکه و دهها وسیله نقلیه را که در بیرون پارک شده بودند به آتش کشیدند.
این در حالی است که روز گذشته نخست‌وزیر، شیخ حسینه با ظاهر شدن در شبکه تلویزیونی کشور تلاش کرد تا درگیریها را آرام کند و با محکوم کردن قتل معترضان قول داد که مقصران بدون توجه به گرایشهای سیاسی مجازات خواهند شد.
اما به‌رغم درخواست نخست‌وزیر، خشونت در خیابان‌ها تشدید شد و خبرگزاری فرانسه گزارش داد اساس داده‌های بیمارستانی، حداقل ۲۵نفر در روز پنجشنبه‌، علاوه بر هفت کشته در اوایل هفته، کشته شدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eccb03d3-09d3-47a9-82c5-38ba8c0326f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات