728 x 90

خبرگزاری فرانسه: معترضان در ایران خواهان سرنگونی رژیم هستند

قیام ایران
قیام ایران

 خبرگزاری فرانسه ۴بهمن در گزارشی به‌نقل از کارشناسان که تحولات مربوط به اعتراضات سراسری در ایران را دنبال می‌کنند نوشت خیزش و اعتراضات کماکان به شیوه‌ها و اشکال مختلف ادامه دارد معترضان خواهان سرنگونی رژیم ایران هستند.

در این گزارش آمده است به‌رغم سرکوب بیرحمانه و خونین که رژیم ایران برای ممانعت از اعتراضات خیابانی دست‌زده است اما مانع توقف خیزش مردم نشده است و این اعتراضات به اشکال مختلف در شهرهای ایران ادامه دارد به‌عنوان مثال، شعارنویسی و آویزان کردن بنرهای اعتراضی از پل‌های هوایی، آتش زدن و پاره کردن بنرها و تابلوها و مجسمه‌های حکومتی، و مبارزه منفی در قالب عدم همکاریهای مدنی با حکومت افزایش یافته است.

هم‌چنین نوشت فرآیندهای انقلابی عموماً دچار تناوب می‌شوند، و دوره‌های آرامش و آشفتگی را تجربه می‌کنند. بنابراین می‌شود گفت که انقلاب کماکان در ایران جریان دارد، اما مردم برای جلوگیری از سرکوب خود، شیوه‌های ابراز مخالفت‌شان با حکومت را تغییر داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه افزود: در حقیقت تظاهرات خیابانی در ایران خاموش نشده است زیرا که سیستان و بلوچستان این روزها پرچم‌دار تظاهرات‌های اعتراضی گسترده در روز جمعه هر هفته است و همزمان در مناطق نفت‌خیز اعتصابات کارگری ادامه دارد.
در این گزارش به نمونه‌های بارزی از اعتراضات خیابانی مانند گردهمایی مردم کرج جلوی زندان رجایی‌شهر اشاره می‌کند که هنگامی که شایعاتی مبنی بر قصد رژیم به اعدام دو تن از معترضان دستگیر شده یعنی محمد قبادلو و محمد بروغنی بالا گرفت صدها نفر پشت دیوارهای زندان تجمع اعتراضی برپا کردند و خواهان توقف اعدام آنها شدند.
خبرگزاری فرانسه در پایان نتیجه می‌گیرد که اعتراضات ضدحکومتی مردم ایران هر چند ممکن است در کوتاه‌مدت فروکش کرده باشد اما پایان نیافته است و این خشم انفجاری زیر پوست جامعه جریان دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/513c43d0-2ca0-4ab7-80e4-d4c446b29ee4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات