728 x 90

خبرگزاری رویترز: آمریکا معتقد است رژیم ایران حملات به نفتکشها را ترغیب کرده است

حمله خرابکارانه به کشتیها در حاشیه ساحل امارات
حمله خرابکارانه به کشتیها در حاشیه ساحل امارات

خبرگزاری رویترز گزارش داد یک منبع دولت آمریکا گزارش داد: مقامهای آمریکا معتقدند رژیم ایران شبه‌نظامیان حوثی یا شبه‌نظامیان شیعی در عراق را تشویق به انجام حملات علیه چهار نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز کرده‌اند.

یک منبع گفت کارشناسان دولت آمریکا معتقدند رژیم ایران از این عملیات حمایت کرده بوده است.

رویترز افزود:‌ این منابع که به‌شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کردند گفتند آنها این حملات را به‌عنوان یک تحریک جدی توسط رژیم ایران که تهدید قابل توجه‌یی علیه کشتیرانی است مشاهده می‌کنند.

 

سی.بی.اس صبح امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت به‌ نقل از مقامهای آمریکایی گزارش داد: به احتمال بسیار زیاد سپاه پاسداران مسئول حمله به ۴نفتکش در سواحل امارات بوده است.

بنا‌ به این گزارش مقامهای آمریکایی که خسارت وارد شده به ۴نفتکش را تحقیق می‌کنند، گفتند، به احتمال بسیار زیاد سپاه پاسداران مسئول این حمله است.

سوراخی که در بدنه نفتکش نروژی مشاهده می‌شود و اعتقاد بر این است نیروهای غواص رژیم ایران مواد انفجاری را بر بدنه کشتی چسبانده‌اند.

 

یک مقام رسمی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده رژیم ایران را مقصر حملات به کشتیها می‌داند.

آسو شیتدپرس ۲۴اردیبهشت ضمن گزارش این خبر، نوشت: مقام ایالات متحده می‌گوید ارزیابی اولیه نشان‌دهنده دخالت رژیم ایران در انفجارها کشتی‌ها در خاورمیانه است.

این مقام گفت: طبق ارزیابی اولیه انجام شده توسط تیم نظامی آمریکا، رژیم ایران و مزدورانش مواد منفجره را در چهار کشتی لنگر گرفته در ساحل امارات کار گذاشتند. آنها از مواد منفجره برای ایجاد سوراخهای بزرگی در این چهار کشتی کرده‌اند.

این مقام می‌گوید در هر کدام از کشتی‌ها شکافهایی در نزدیکی سطح آب یا زیر سطح آب ایجاد شده است. این تیم نظامی ایالات متحده ارزیابی می‌کند که سوراخها به‌وسیله مواد انفجاری ایجاد شده‌اند.

امارات متحده خواهان کمک ایالات متحده در تحقیقات این خرابکاری شده و مقامات این کشور این رخداد را یک خرابکاری توصیف کرده‌اند.

ایالات متحده به کشتی‌ها هشدار داده است که رژیم ایران یا نیروهای مزدورش ممکن است جریان کشتیرانی را در این منطقه هدف قرار دهند و از همین روست که آمریکا اقدام به وارد کردن ناوها و هواپیماهای جنگی در این منطقه کرده است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمله به نفتکشها در ورودی خلیج‌فارس گفت: من داستانهایی در مورد رژیم ایران می‌شنوم. اگر آنها کاری کنند، اشتباه بسیار بدی خواهد بود و متحمل مشکلات بزرگی خواهند شد. اگر چیزی اتفاق بیافتد آنها از این بابت خوشحال نخواهند بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر مجارستان به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد.

یک خبرنگار از ترامپ پرسید آیا شما در مورد حمله‌یی که به نفتکشها شد، نگرانید؟

ترامپ پاسخ داد: باید ببینیم چه می‌شود، این برای رژیم ایران مشکل بسیار بدی خواهد بود. می‌توانم به شما بگویم که اگر چیزی اتفاق بیافتد، آنها از این بابت خوشحال نخواهند بود آنها خوشحال نخواهند شد و آنها می‌دانند که منظور من چیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09ce2f16-ecef-4afd-9f6e-5792e8d28dcb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات