728 x 90

خبرگزاری بلومبرگ: هیچکس خواهان خرید نفت رژیم ایران نیست

هیچکس خواهان خرید نفت رژیم ایران نیست
هیچکس خواهان خرید نفت رژیم ایران نیست

خبرگزاری بلومبرگ روز یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸ گزارش داد: رژیم ایران مجدداً در حال دوره‌گردی برای فروش یک میلیون بشکه نفت است، ولی هیچکس خواهان خرید آن نیست.

یک «بورس انرژی» ایران امسال تا شش میلیون بشکه نفت را برای فروش به معامله‌گران ارائه کرده ولی تنها یک قرارداد برای فروش ۳۵هزار بشکه نفت انجام شده است.

 

بلومبرگ نوشت: تولید و صادرات نفت ایران بعد از تحریم‌های اعمال شده مجدد، افت جدی داشته است و قید و بندهای جدید محدودیتهای بیشتری علیه صادرات آن اعمال خواهد کرد.

فروش نفت سوت‌وکور بوده و حتی مقامات نفت ایران اذعان می‌کنند که تا زمانیکه تحریم‌ها دست نخورده باقی بمانند قراردادها نامطلوب خواهند بود.

 

لازم به یادآوری است که دفتر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ۱۵ فروردین ۹۸ لیستی از کارزار فشار حداکثری علیه رژیم آخوندی را منتشر کرد.


متن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم در ایران که توسط سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده به قرار زیر است:

  • تحریم‌های آمریکا دسترسی ایران به میلیاردهای دلار درآمد نفتی را قطع کرده است و صادرات آن را به کمتر از هر زمان دیگری سوق می‌دهد. از ماه مه سال گذشته، یک و نیم میلیون بشکه نفت خام ایران از بازار خارج شده است و خریدهای نفت ایران به‌زودی به صفر خواهد رسید.
  • در شروع اعمال مجدد تحریم‌هایمان در ۵ نوامبر ۲۰۱۸، دسترسی ایران به درآمد ناشی از فروش نفت خام بلافاصله محدود شد. در مجموع، از ماه مه ۲۰۱۸، تحریم‌های ما رژیم را از دسترسی مستقیم به ۱۰میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرده است.
  • بیش از بیست کشور که زمانی مشتریان ثابت نفت ایران بوده‌اند وارداتشان را به صفر رسانده‌اند. سه قلمرو که در نوامبر به آنها معافیت اعطا شد، هم‌اکنون وارداتشان به صفر رسیده است.
  • دولت ترامپ بیش از ۹۷۰نهاد و فرد ایرانی را در بیش از ۲۶دور تحریم لیست‌گذاری کرده است – بیش از هر دولت دیگر در تاریخ آمریکا.
    • همین هفته گذشته، یک شبکه گسترده شرکتهای صوری مستقر در ایران، امارات متحده عربی و ترکیه به‌خاطر تهیه و انتقال بیش از یک میلیارد دلار و یورو برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شد.
    • ما زندان اوین، جایی که وزارت اطلاعات و امنیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای بندهای دائم هستند به‌منظور این‌که زندانیان سیاسی را نگه دارند و زندانیان را در معرض تاکتیکهای بی‌رحمانه قرار بدهند، لیست‌گذاری کرده‌ایم.
    • در پاسخ به فعالیت‌های ادامه‌دار سانسور توسط رژیم، ما سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران، شورای عالی فضای سایبری ایران و مرکز ملی فضای سایبری را لیست‌گذاری کردیم.
    • ما همچنین بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط به ایران و شعبه‌های خارجی و داخلی آنها را تحریم کردیم. سوئیفت هر بانک لیست‌گذاری شده ایران را از سیستم خودش قطع کرد و حتی بانک مرکزی ایران را قطع کرد.
  • بیش از ۱۰۰شرکت از بازار ایران خارج شدند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری را با خود خارج کردند.
  • اقتصاد ایران در حال زوال است به‌دلیل سیاست‌های غلط این رژیم، تعهد ادامه‌دار آن به تروریسم و فشار هدفمند ما. ریال دو سوم ارزش خود را از دست داده است، گزارشات حاکی از آن است که ایران در وضعیت رکود است و تورم به رکورد ۴۰درصد رسیده است. کل تجارت ایران از مارس ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۵درصد کاهش یافته است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f08fe89-e025-4a34-826d-57e3a4f85c0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات