728 x 90

حمله حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ

حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها
حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها

سنتکام روز یکشنبه ۱۰ دیماه از حمله قایق‌های کوچک حوثی‌های مورد حمایت ایران به کشتیهای تجاری و هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا در جنوب دریای سرخ خبر داد.

روز یکشنبه کشتی کانتینری MAERSK HANGZHOU دومین تماس اضطراری را در کمتر از ۲۴ ساعت را صادر کرد و گزارش داد که توسط ۴ قایق کوچک حوثی تحت حمایت رژیم ایران مورد حمله قرار گرفته است.
قایق‌های کوچک که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منشاء گرفته‌اند، با سلاحهای سبک به سمت کشتی تجاری مائرسک (MAERSK HANGZHOU) شلیک کردند و به فاصله ۲۰متری کشتی رسیدند و سعی کردند سوار کشتی شوند.
یک پیمانکار از تیم امنیتی در پاسخ شروع به تیراندازی کرد. هلیکوپترهای ایالات متحده از ناو آیزنهاور و ناوچه گریولی (GRAVELY) نیز به آتش قایقها پاسخ دادند و در ادامه، قایق‌های کوچک به سمت هلیکوپترهای آمریکایی با سلاحهای سبک شلیک کردند. هلیکوپترهای نیروی دریایی ایالات متحده برای دفاع از خود به آتش پاسخ دادند و ۳ قایق از ۴ قایق کوچک را غرق کردند و خدمه را کشتند. قایق چهارم از منطقه فرار کرد. هیچ آسیبی به پرسنل یا تجهیزات آمریکایی وارد نشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e870a22-d4e6-4681-8318-71bd0b0c5f15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات