728 x 90

حملات هوایی اسراییل به حمص سوریه

حمله هوایی به رژیم اسد - عکس از آرشیو
حمله هوایی به رژیم اسد - عکس از آرشیو

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرده است که چهار نفر در حملات هوایی اسراییل به شهر حمص سوریه کشته شدند.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است که دو غیرنظامی در میان کشته‌شدگان هستند. در حمله هوایی اسراییل ساختمانی در حمص که مورد حمله قرار گرفت به‌طور کامل ویران شده است.

وزارت دفاع رژیم اسد هم اعلام کرد که اسراییل به تعدادی از اهداف در حمص و مناطق اطراف این شهر در غرب سوریه حمله کرده است و شمار زیادی از غیرنظامیان کشته یا زخمی شدند. مقامات سوری شمار دقیق کشته‌شدگان و زخمی‌ها را اعلام نکرده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز روز ۱۷بهمن نوشت: رسانه‌های دولتی سوریه روز چهارشنبه گزارش دادند که موشک‌های اسراییل به حمص سوریه حمله کردند و منابع محلی گفتند که این حملات چندین پایگاه ارتش سوریه و یک پایگاه هوایی در این منطقه را هدف قرار دادند.

رسانه‌های دولتی سوریه بدون ارائه جزئیات درباره اهداف مورد اصابت، اعلام کردند که پدافند هوایی سوریه تعدادی موشک را سرنگون کرده است.
از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی، اسراییل حملات خود را به اهداف شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در سوریه افزایش داده و هم‌چنین به پدافند هوایی ارتش سوریه و برخی از نیروهای سوری حمله کرده است.

به گفته یک منبع اطلاعاتی مطلع در ارتش سوریه، این حملات پایگاه هوایی الشعیرات و چندین مکان در حومه حمص را هدف قرار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/788d8433-ccfd-47b4-ae74-3a4e8cc64722"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات