728 x 90

حمایت کشورهای عربی از قطع رابطه مراکش با رژیم ایران

ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش
ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش

به گزارش العربیه  به‌دلیل حمایت شبه‌نظامیان حزب‌الله از گروه‌های مسلح در مراکش، این کشور  روابط سیاسی خود  را با رژیم ایران قطع کرد و به‌دنبال آن کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین از تصمیم مراکش برای قطع روابط سیاسی با رژیم ایران حمایت کردند.

 مراکش رژیم ایران را متهم می‌کند که از گروه‌های مخالف این کشور حمایت می‌کند. به‌دنبال بالا گرفتن این حمایت، مراکش  روابط سیاسی خود را با رژیم قطع کرد و دستور اخراج سفیر رژیم از این کشور را صادر کرد

 ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش روز سه‌شنبه 11اردیبهشت97 در این رابطه گفت شواهد نشان می‌دهد که بعضی از عناصر سفارت رژیم ایران در الجزایر در هماهنگی و کمک به دیدارهای حزب‌الله لبنان و نیروهای مخالف دست داشته‌اند.

موضع مراکش نسبت به دخالتهای رژیم ایران  و قطع رابطه با آنها بازتابی مثبت داشت به‌طوری‌که عربستان سعودی، امارات و بحرین نیز اعلام کردند که از چنین موضعی حمایت می‌کنند.

این سه کشور در نامه‌یی که به مراکش نوشتند اعلام کردند  در تصمیم قطع رابطه با رژیم ایران در کنار شما هستیم.

در عربستان سعودی نیز یک منبع مسؤل در وزارت‌خارجه این کشور گفت دخالتهای رژیم ایران توسط شبه‌نظامیان تروریست حزب‌الله  در امور داخلی مراکش محکوم می‌کنیم.

این منبع گفت در مقابل تهدید امنیت  و وحدت مراکش در کنار مردم و دولت مراکش ایستاده‌ایم.

در ابوظبی دکتر انور قرقاش وزیر  مشاور در امور خارجه امارات  اعلام کرد ما در مقابل دخالتهای رژیم ایران در مراکش در کنار این کشور ایستاده‌ایم.

در منامه خالد بن احمد آل خلیفه وزیرخارجه بحرین در تماسی تلفنی با ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مراکش  بر حمایت  دولت و مردم بحرین از مراکش تأکید کرد.

وزیر خارجه بحرین از تصمیم مراکش  برای قطع رابطه با رژیم ایران حمایت  کرد و گفت:‌ این اقدام مراکش  تصمیمی قدرتمند است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3f68e6a-fcf1-46f4-8ec5-90aa02d85ec2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات