728 x 90

حمایت برخی از مهم‌ترین سندیکاهای فرانسه از فعالان کارگری و معلمان بازداشت شده ایران

حمایت برخی از مهم‌ترین سندیکاهای فرانسه
حمایت برخی از مهم‌ترین سندیکاهای فرانسه

برخی از مهم‌ترین سندیکاهای فرانسوی با صدور بیانیه‌یی مشترک به دفاع از کارگران و معلمانی برخاسته‌اند که در ایران تحت حاکمیت آخوند زیر فشار قرار گرفته و یا زندانی شده‌اند. این اتحادیه‌های بزرگ خواهان آزادی همه معلمان بازداشت شده و احقاق حقوق همه فعالان در ایران هستند.

سندیکاهای فرانسوی "ث.اف.‌د.‌ت" (CFDT نزدیک به سوسیالیست‌ها) و "ث.ژ.ت" (CGT کمونیست) که دو اتحادیه بزرگ و تاریخی فرانسه محسوب می‌شوند و همچنین "اف.اس.او." (FSU منحصر به کارمندان دولت) و چند سندیکای دیگر که به‌طور کلی به طیف چپ تعلق دارند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند "بدتر شدن وضعیت کلی حقوق‌بگیران ایرانی آنان را از چند هفته قبل به اعتراض و طرح مطالبات واداشته است. آنان خواهان بهبود شرایط کار و زندگی خود هستند و از حقوق‌های ناچیز و تأخیرهای چند ماهه در پرداخت آن خسته شده‌اند".

این بیانیه می‌افزاید در مواردی چون نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز، بسیج کارگران و کارمندان شکلی جدی‌تر به خود گرفته و به اعتصاب منجر شده است. در بیانیه آمده است که معلمان سراسر کشور نیز "برای حقوق و درآمد آبرومندانه مبارزه می‌کنند".

اتحادیه‌های فرانسوی می‌افزایند تنها پاسخ رژیم ایران بازداشت و زندانی کردن بوده است. در این بیانیه از (محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان)، (محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران)، عابدی و مردانی (به‌عنوان چند تن از معلمان بازداشت شده نام برده شده است.

این بیانیه در پایان از رژیم ایران می‌خواهد که کنوانسیونهای بین‌المللی را که خود امضا کرده است، محترم بشمارد. سندیکاها اخطار می‌دهند که در غیراین صورت به نهادهای بین‌المللی و از جمله به سازمان بین‌المللی کار شکایت خواهند برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3be03e9f-8b2e-42ac-bc79-8e1f10be8761"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات