728 x 90

جیک سالیوان: استفاده از تحریم‌های شورای امنیت به‌عنوان «اهرم بازدارندگی» در برابر هسته‌یی تسلیحاتی ایران

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا

جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در یک موضع‌گیری در جریان سفر خود به اسراییل اظهار داشت باید از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل به‌عنوان «اهرم بازدارندگی» در برابر برنامه هسته‌یی تسلیحاتی رژیم ایران استفاده کرد.

«اکسیوس»، چهارشنبه ۱۵دی، در گزارشی نوشت: تحریم‌های شورای امنیت «مهمترین مکانیسمی» بود که در توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ برای مجازات رژیم ایران در صورت نقض توافق گنجانده شد.
اکسیوس افزود: آمریکا قصد احیای تحریم‌های شورای امنیت علیه رژیم ایران را دارد. در صورتی که رژیم ایران تعهدات برجام را نقض کند مکانیزم ماشه بکار گرفته خواهد شد که بر اساس آن هر یک از دیگر امضاکنندگان این توافق حق خواهند داشت تحریم‌های شورای امنیت را احیا کنند، و باقی امضاکنندگان نیز الزام خواهند داشت از آن تبعیت کنند.

در همین رابطه آمریکا استدلال می‌کند که در راستای توقف برنامه هسته‌یی رژیم ایران «‌فشار» باید در کنار «‌دیپلماسی» بکار گرفته شود.

سالیوان خاطرنشان کرد علاوه بر «تقویت اعتبار تهدید نظامی علیه ایران»، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نیز باید برای بازدارندگی در برابر رژیم ایران و جلوگیری از افزایش غنی‌سازی اورانیوم به خلوص ۹۰درصد مورد استفاده قرار گیرد.

سالیوان تأکید کرد که اگر ظرف چند هفته آینده توافقی در وین میان قدرتهای جهان و ایران حاصل نشد، و اگر از رژیم ایران در مذاکرات «حسن نیت» دیده نشد آمریکا روند مذاکرات را متوقف خواهد کرد (العربیه ۱۶دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dab0b9e2-9460-4ae7-8922-906cb82e093a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات