728 x 90

جونقان - مراسم خاکسپاری ایمان سبزیکار با حضور گسترده مردم

جونقان - مراسم خاکسپاری ایمان سبزیکار و حضور گسترده مردم
جونقان - مراسم خاکسپاری ایمان سبزیکار و حضور گسترده مردم

روز چهارشنبه ۵مرداد مراسم خاکسپاری زنده‌یاد ایمان سبزیکار در جونقان به‌رغم جو امنیتی شدید و وارد کردن دهها خودرو و صدها نیروی انتظامی با حضور گسترده مردم برگزار شد.

رژیم آخوندی تهدید کرده بود که نباید به‌جز خانواده کسی در مراسم شرکت کند و هم‌چنین نباید مراسم خاص بختیاریها را اجرا کنید، مردم جونقان از دیشب در مزار مستقر شدند که مانع خاکسپاری شبانه ایمان سبزیکار توسط رژیم بشوند.
با وجودی که نیروی انتظامی صبح مانع ورود بسیاری از مردم شدند ولی مردم خودشان را به محل رسانده و ساعت ۶بامداد روز ۵مرداد زنده‌یاد ایمان سبزیکار را به خاک سپردند.
شایان ذکر است بامداد اول مرداد ۱۴۰۱ قضاییه جلادان در شیراز برای ایجاد جو رعب و وحشت و کنترل اوضاع ملتهب اجتماعی، زندانی سیاسی ایمان سبزیکار را در ملأعام در جنوب شیراز حلق‌آویز کرد.

ایمان سبزیکار توسط وزارت اطلاعات و وحوش نیروی انتظامی در بهمن‌ماه دستگیر و پس از شکنجه‌های وحشیانه که به شکستن استخوانهای دست و پا و فک و خردشدن دندانهای او منجر شد، به تلافی قتل پاسدار سرهنگ رنجبر به اعدام محکوم شده بود.

شایان ذکر است در جریان دستگیری ایمان سبزیکار (که در شیراز افسر فاسد انتظامی را کشته بود) برادر کوچک‌تر ایمان به‌نام امین سبزیکار، ۲۴ساله را هم بازداشت کرده بودند، بعد از مدتی وی را آزاد می‌کنند اما بنا به اطلاع خانواده و دوستانش، امین را شکنجه کرده بودند و به امین آمپول تزریق کرده بودند و او یک روز بعد از آزادی در ۱۴اسفند در منزل فوت می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a148b549-369d-4a0a-b68d-2b3ede2c7f95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات