728 x 90

جلسه پرسش و پاسخ در مجلس عوام انگلستان در مورد نقض حقوق‌بشر و گشت ارشاد در ایران

دیوید راتلی
دیوید راتلی

دیوید راتلی معاون وزیر خارجه انگلستان در امور قاره آمریکا و جزائر کارائیب درباره نقض حقوق‌بشر در ایران گفت: ما کارنامه وخیم حقوق‌بشری رژیم ایران را در گزارش سالانه وزارت‌خارجه با جزئیات تشریح کردیم و انگلستان در خط مقدم مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران در شورای حقوق‌بشر قرار دارد.

روز ۲۷تیرماه در یک جلسه پرسش و پاسخ در مجلس عوام انگلستان، دیوید راتلی مقام وزارت‌خارجه انگلستان در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران در پاسخ به سؤال مطرح شده که وزارت‌خارجه چه گامهایی دیپلماتیکی برای مقابله با نقضهای حقوق‌بشر در ایران بر می‌دارد؟ گفت: ما کارنامه وخیم حقوق‌بشری رژیم ایران را در گزارش سالانه وزارت‌خارجه با جزئیات تشریح کردیم و انگلستان در خط مقدم مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران در شورای حقوق‌بشر قرار دارد. ما با شرکایمان کار کردیم تا یک هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل تشکیل دهیم. ما از زمان آغاز اعتراضات، بیش از هشتاد تحریم حقوق‌بشر اعلام کرده‌ایم و ما موضوع حقوق‌بشر را در همه فرصتهای مناسب مطرح می‌کنیم.

وی افزود: گشت ارشاد به مدت دهه‌ها از خشونت و زور استفاده کرده است. انگلستان گشت ارشاد در تمامیت‌اش را در اکتبر ۲۰۲۲ تحریم کرده است و این غیرقابل تحمل است که چنین نهادی در سال۲۰۲۳ هم‌چنان وجود دارد. ما به تمرکز روی این موضوع ادامه خواهیم داد.(سایت پارلمان انگلستان ۲۷تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d588f33d-d205-4961-9007-8d524da38dbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات