728 x 90

جلسه رسمی در پارلمان انگلستان و ضرورت نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان

در جلسه پارلمانی در مجلس عوام انگلستان با حضور ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان، درباره جنگ در خاورمیانه و نقش رژیم آخوندی، نمایندگان پارلمان خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط دولت انگلستان و تشدید فشارها بر رژیم آخوندی به‌خاطر حمایت این رژیم از تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه شدند.

باب بلکمن، نماینده پارلمان انگلستان گفت:

این عملیات به‌وضوح به‌‌خوبی برنامه‌ریزی شده بود، به‌خوبی از منابع و تجهیزات خوبی برخوردار بود و به‌وضوح برای چندین ماه برنامه‌ریزی شده بود. غیرقابل باور است که سپاه پاسداران که از حماس حمایت مالی و پشتیبانی می‌کند، پشت این عملیات نبوده باشد. بر اساس آنچه که مجلس خواسته است، سپاه پاسداران باید لیست‌گذاری شود

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان، در پاسخ گفت:

ما قبلاً اقدامات شدیدی علیه رژیم ایران انجام داده‌ایم، از جمله تحریم ۳۵۰فرد و نهاد از جمله سپاه به‌طور کامل. علاوه بر این، قانون امنیت ملی ۲۰۲۳ اقدامات جدیدی را برای محافظت از مردم بریتانیا، از جمله جرایم جدید جاسوسی و مداخله خارجی و اختیارات شدیدتر برای دستگیری و بازداشت افراد مظنون به دخالت در تهدیدات دولتی، اجرا می‌کند.

دیوید جونز، وزیر سابق برگزیت و نماینده پارلمان انگلستان گفت:

گزارش‌های موثق نشان می‌دهد که حملات ۷اکتبر در هماهنگی با سپاه پاسداران طراحی شده است. برای سال‌ها، اعضای مجلس خواهان ممنوعیت سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی بوده‌اند و این درخواست‌ها امروز نیز تکرار شده است.

جیمز موریس، نماینده پارلمان انگلستان، در سخنان خود گفت:

ما با لحظه‌ای حیاتی و خطرناک در خاورمیانه‌ روبرو هستیم که نتیجه شکست‌های سیاست‌های بی‌شماری در بیش از ۲۵سال پیش بوده است. یک خلأ ایجاد شده که در آن حکومت‌هایی مانند رژیم ایران از طریق نیروهای نیابتی خود، اراده غرب را در حالی که به‌دنبال بی‌ثبات کردن منطقه هستند، آزمایش می‌کنند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان، در پاسخ به سؤالات و اظهارات نمایندگان گفت:

رژیم ایران تهدیدی غیرقابل قبول است، از جمله از طریق حمایت طولانی‌مدت از حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین. من اطمینان می‌دهم با متحدان خود کار می‌کنیم تا با اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه بهترین برخورد را انجام دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a9fc01d-f30c-4a3e-9f50-2031ed623e83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات