728 x 90

جلسه در سنای آمریکا: سیاست ایران - مقابله با تهدیدات رژیم در دوران قیام مردم برای آزادی

جلسه در سنای آمریکا
جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا: سیاست ایران - مقابله با تهدیدات رژیم در دوران قیام مردم برای آزادی 

سخنرانان عبارت بودند از: سناتور شهین - سناتور منندز– ژنرال جیمز جونز – ژنرال وسلی کلارک - سفیر سام براون بک – خانم لیندا چاوز

پیام خانم مریم رجوی در جلسه سنای آمریکا: پیام جلسه امروز تمرکز بر ریشه جنگ و بحران در خاورمیانه، یعنی رژیم ایران است. پیام این است: بر ریشه جنگ‌افروزی در منطقه چشم نبندید!

خانم رجوی: یک جنگ بزرگ میان مردم ایران و رژیم حاکم جریان دارد که امتداد آن جنگ را در خاورمیانه می‌بینید. آخوندها برای جلوگیری از سرنگونی به جنگ‌افروزی خارجی نیاز دارند. خامنه‌ای بارها گفته است که اگر در منطقه نجنگیم باید در شهرهای ایران بجنگیم.

اگر استبداد دینی بر ایران حاکم نبود، وضعیت در عراق متفاوت بود، سوریه و یمن غرق در جنگ نبودند، لبنان گرفتار محنت طولانی نبود و این همه مانع در مقابل صلح در منطقه وجود نداشت.

مهمترین تجربه این سال‌ها این است که مماشات فاجعه‌آفرین است. سال‌هاست جهان پی برده که این رژیم نه رفرم‌پذیر است نه تغییر رفتار می‌دهد. حالا جهان باید اذعان کند رژیم ایران مماشات‌پذیر هم نیست. هر امتیازی به این رژیم بدهید، آن را سوخت جنگ بیشتر می‌کند.

تغییر رژیم در ایران لازمه صلح و آرامش در منطقه و جهان است. تغییر رژیم یک سیاست عملی است که مردم و مقاومت ایران آن را محقق می‌کنند. این تنها، با ایستادن در کنار مبارزه مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته‌اش برای سرنگونی رژیم میسر است.

سیاست شل‌کردن تحریم‌ها باید متوقف شود. این سیاست در سه سال گذشته ۱۰۰میلیارد دلار نصیب رژیم کرده است. به جای آن مکانیزم ماشه باید فعال شود و ۶قطعنامه شورای امنیت باید مجدداً فعال شود. رژیم به‌عنوان تهدید مبرم صلح و امنیت باید ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار گیرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسند و کنگره آمریکا با تصویب قوانین، این را به سیاست رسمی ایالات متحده تبدیل کنند.

کنگره آمریکا مشروعیت نبرد جوانان ایران با سپاه پاسداران تروریست را مورد حمایت قرار دهد.

جلسه آمریکا

سفیر سام براون بک: تا زمانی که این آخوندهای حاکم در تهران در قدرت هستند، نه در خاورمیانه به صلح دست خواهید یافت و نه در هیچ کجای نزدیک به آن، این همان نیروی مخرب است.

تمام دولتهای غربی باید از کسانی حمایت کنند که به‌دنبال آزادی در ایران برای مردم ایران هستند و دموکراسی را به ایران می‌آورند. این پاسخ واقعی به آنچیزی است که در حال حاضر در خاورمیانه در حال وقوع است.

پیام من واقعاً برای دولت ایالات متحده این است که تنها راه ما به سوی صلح در خاورمیانه تغییر رژیم در تهران است که توسط مردم ایران انجام می‌شود. این تنها مسیر رو به جلو است. زمان فشار حداکثری بر رژیم ایران است.

 

ژنرال وسلی کلارک: ما امروز در خاورمیانه در یک بحران هستیم و عامل اصلی آن ۴۰ سال تهاجم تروریسم، تجاوز و آرزوی هژمونی منطقه‌ای دیکتاتوری دینی در ایران است. ما بارها و بارها تلاش کرده‌ایم تا این رژیم را به جامعه جهانی بیاوریم و بارها و بارها شکست‌خورده‌ایم.

زمان آن رسیده که رژیم آیت‌الله را نامشروع اعلام کنیم و فکر می‌کنم دولتهای سراسر جهان باید از به‌رسمیت شناختن آن به‌عنوان دولت قانونی ایران دست بردارند و به افرادی مانند شورای ملی مقاومت ایران نگاه کنند که می‌توانند نماینده خواست مردم ایران باشند.

اکنون زمان تغییر رژیم در ایران است. برای بیش از ۴۰سال، مردم ایران تحت سرکوب وحشیانه‌ای قرار گرفته‌اند، آخوندها رژیمی را ایجاد کرده‌اند که بر پایه فساد، ظلم و قتل بنا شده است.

من شجاعت، تعهد و پایداری باور نکردنی سازمان مجاهدین را دیده‌ام. من اشرف۳ را دیده‌ام، من با افرادی که توسط این رژیم شکنجه شده‌اند ملاقات کرده‌ام. جایگزینی برای دیکتاتوری دینی وجود دارد. این سازمانی است که برای دهه‌ها در دفاع از حقوق مردم ایران ایستاده است. برنامه آن یک حکومت دموکراتیک، آزادی مذهب، احترام به حقوق‌بشر و آزادیهای سیاسی است.

 

لیندا چاوز: ما در خاورمیانه تا زمانی که رژیم آخوندها برکنار نشود، صلح نخواهیم داشت. این تنها با مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت میسر می‌شود که من دهها سال با آنها کار کرده ام.

این سازمانی است که آرزوی دموکراسی برای مردم ایران دارد. خانم رجوی یک طرح ۱۰ماده‌ای ارائه کرده است که در واقع آزادی‌های مدنی و حقوق مدنی را به مردم ایران می‌دهد و به مردم ایران این امکان را می‌دهد که رهبران خود را انتخاب کنند.

بنابراین وقتی به آنچه در خاورمیانه می‌گذرد نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم چشم خود را از آنچه در ایران می‌گذرد و آرمانهای مشروع مردم ایران برداریم.

 

ژنرال جیمز جونز: باید سیاست مماشات با حکومت فعلی ایران را رد کنیم. این کارساز نیست. این رژیم مدت‌هاست که ثبات خاورمیانه را برهم زده و ترور و افراط‌گرایی را به خارج صادر کرده است تا تسلط شکننده‌اش را حفظ کند.

رژیم ایران پیوسته باعث ایجاد تفرقه بین فلسطینیها و تضعیف رهبری مشروع آنها یعنی سازمان آزادیبخش فلسطین و پرزیدنت محمود عباس بوده است، بدون دخالت این رژیم، راه‌حل دو کشوری، به‌مثابه تنها نتیجه عملی، واقعی و پایدار این مناقشه دهها ساله و غم‌انگیز امکانپذیر است.

خامنه‌ای، و رئیس‌جمهور او، ابراهیم رئیسی و سپاه پاسداران از انفعال غرب سود می‌برند و به حکومت وحشت خود ادامه می‌دهند. این شامل حملات سایبری به کشورهای دیگر، از جمله آلبانی، صرفاً برای پناه دادن به نیروهای مخالف بوده است.

تنها راه سقوط رژیم و حمایت از آرمانهای مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک است. خواسته مردم ایران به بهترین وجه در شعارهایی که در چند سال گذشته در خیابانهای ایران سر داده‌اند، آشکار شد، مرگ بر ستمگر چه شاه باشد و چه رهبر.

در حالی که تهران سرکوب خود را افزایش می‌دهد، چراغ امیدی در قالب شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق، نمایان می‌شود که روح واقعی ایران را تجسم می‌بخشد. محبوبیت روزافزون اپوزیسیون و گسترش مداوم کانون‌های شورشی در برابر ناملایمات، نمادی از حمایت مردم ایران از تغییر و تغییر است.

لازمه تغییر رژیم در ایران مداخله نظامی نیست، بلکه صرفاً به یک تغییر سیاست جهانی نیاز دارد که رژیم فعلی را متوقف کند. جهان باید بداند که جایگزینی وجود دارد، شورای ملی مقاومت ایران به رهبری فوق‌العاده خانم رجوی، که من او را تحسین می‌کنم طرح ۱۰ماده‌ای او آینده‌ای عاری از خودکامگی مذهبی را نشان می‌دهد که هدفش ایران دموکراتیک و غیرهسته‌یی است.

 

سناتور باب منندز: امروز دو حقیقت مسلم است اول رژیم ایران چیزی نیست جز یک خودکامگی وحشیانه که مایل به ربودن، شکنجه، و قتل غیرنظامیان است تا قدرت خود را حفظ کند. دومین حقیقت این است که ملت ایران در آرزوی آزادی و قیام است.

معترضان شجاع به خیابان‌ها ریخته‌اند و این دروغ را که مردم ایران از رژیم کنونی حمایت می‌کنند، آشکار می‌کنند. ما هرگز نباید از مقابله با نقض حقوق‌بشر عقب‌نشینی کنیم. همه ما باید از فراخوان خانم رجوی به حاکمیت فراگیر قانون و دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت است حمایت نموده و تلاش کنیم تحقق یابد.

ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا رژیم ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست نیابد. ایران هسته‌یی فاجعه‌یی در صحنه جهانی خواهد بود.

آمریکا و جامعه بین‌المللی باید رژیم ایران را پاسخگو بدانند. همان‌طور که ما این کار را با هر سلاحی در زرادخانه دیپلماتیک خود انجام می‌دهیم، هرگز نباید صدای ایرانیان را فراموش کنیم، به‌ویژه آنهایی که در داخل ایران فریاد آزادی سرداده‌اند. باید در کنار افراد حاضر در این اتاق و در کنار اپوزیسیون بایستیم.

 

سناتور شه‌هین: رژیم در ایران فقط به فکر حفظ خود است و به همین دلیل به‌دنبال سرکوب مردم خود و اختلاف افکنی در خارج است. این یک مسأله رایج در کشورهای استبدادی است. این رژیمها با تحریک تروریسم و جنگ در جاهای دیگر، توجه خود را از جنایاتی که علیه مردم خود مرتکب شده‌اند، منحرف می‌کنند.

ما باید به حمایت از متحدان دموکراتیک خود مانند افراد اشرف۳ در آلبانی ادامه دهیم. من این فرصت را داشتم که با برخی از افرادی که در اشرف بوده‌اند ملاقات کنم. هیچ‌کس بهتر از دوستان ما در اشرف۳ که در حال مبارزه علیه استبداد هستند، الزامات مقاومت در برابر نفوذ شریرانه رژیم ایران را درک نمی‌کند. ما باید به حمایت از آنها ادامه دهیم.

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

جلسه در سنای آمریکا

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f0f2b2f-7acf-4086-acd7-b8e5f22e9620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات