728 x 90

جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا و تروریسم بین‌المللی- رژیم ایران و نقش پاسدار قاسم سلیمانی

جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا و تروریسم بین‌المللی
جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا و تروریسم بین‌المللی

سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا و تروریسم بین‌المللی به‌افزایش تنشها میان آمریکا و رژیم ایران اشاره داشت.

ریاست جلسه را آقای ترون به‌عهده داشت و چند سؤال را مطرح کرد از آن جمله:

یکم: آیا مردم آمریکا اکنون بعد از کشتن قاسم سلیمانی امنیت بیشتری دارند یا کمتر؟

دوم: کارزار فشار حداکثری ترامپ و شدت بخشیدن به‌آن چگونه روی مسأله ثبات در خاورمیانه تاثیر می‌گذارد، شاخصها مشخص و اهداف دولت ترامپ در رابطه با رژیم ایران و عراق چیست؟

 

نماینده ویلسون گفت: با تشکر از برگزاری این جلسه مهم جهت بررسی منافع و سیاست آمریکا در خاورمیانه بعد از تصمیم شجاعانه و تغییر دهنده تعادل توسط پرزیدنت ترامپ برای حفاظت از آمریکا، از طریق حذف قاسم سلیمانی که یک تروریست بیرحم و مسؤل مستقیم مرگ حداقل ۷۰۰آمریکایی در جنگ ما بر علیه تروریسم در سطح جهان بود.

وی افزود: من قویاً معتقدم که حملات رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش، طی سالیان گذشته که آخرین آنها روز گذشته بود و با حمله بر علیه مقر تفنگداران دریایی در بیروت شروع شد، و حمله با موشکهای بالستیک بر علیه نیروهای آمریکا در عراق، حملات بر علیه سفارت آمریکا در بغداد، ساقط کردن پهپاد آمریکایی و حمله به‌تانکرهای نفتکش و میادین نفتی، تلاش برای انجام یک‌ سوءقصد در واشنگتن تمامی اینها علائمی از رژیم یاغی ایران و اعمال جنایتکارانه‌اش هستند.

این حملات اگر پاسخ داده نشوند متوقف نخواهند شد، ضربه رئیس‌جمهور ترامپ علیه قاسم سلیمانی یک گام ضروری برای به‌دست آوردن صلح از طریق قدرت بود.

 

ویلسون اضافه کرد: امروز ما گام های دیگری که برای برقراری ثبات در خاورمیانه نیاز است را مورد بررسی قرار می‌دهیم حتی اگر رژیم ایران بخواهد نا آرامی و آشوب برپا کند ما باید به‌ کارزار فشار حداکثری‌مان ادامه بدهیم.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها علیه رهبران ایران کارآ بوده، مستبدان در تهران شرایط شان وخیم است، اکنون زمانی نیست که بخواهیم مسیر دستیابی تروریستها را به‌ منابع مورد نیازشان برای ادامه خشونت در منطقه باز کنیم. برداشتن تحریم در گذشته باعث تغیر رفتار دیکتاتورها نشد و حالا هم این تاثیر را نخواهد داشت.

 

نماینده پری نیز در ادامه گفت: من به‌طور قاطع این ایده که هیچ طرح استراتژیکی یا تاکتیکی در رابطه با طرح حذف قاسم سلیمانی از صحنه نبرد وجود نداشته را رد می‌کنم.

این حقیقت که دولت نمی‌آید تا به‌ نمایندگان کنگره و یا به‌جهانیان بگوید طرح های استراتژیکی و یا تاکتیکی‌اش چیست، درست هم همین است، ما به‌ دشمنانمان نمی‌گوئیم که طرح‌مان چیست. متأسفانه در کنگره و بعضی‌ها در دولت آن‌قدر قابل اعتماد نیستند که این اطلاعات را به‌دشمن لو ندهند. این یک ترور نبود، و این فرد یک رهبر خارجی نبود، بلکه تروریستی بود که یونیفورم یک دولتی را به‌تن می‌کند که از تروریسم برای تهدید استفاده می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9906aba-1307-46c5-8e40-d7580b0f1186"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات