728 x 90

جلسهٔ استماع مجلس آمریکا- رژیم ایران کماکان اولین دولت حامی تروریسم است

جلسة استماع مجلس آمریكا- رژیم ایران کماکان اولین دولت حامی تروریسم است
جلسة استماع مجلس آمریكا- رژیم ایران کماکان اولین دولت حامی تروریسم است

سایت کمیته امورخارجی مجلس آمریکا در جلسه استماع که روز چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸ با حضور وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو برگزار گردید در گزارش خود نوشت:

مک کال عضو ارشد گفت که می‌خواستم از تلاش‌های شما برای مقابله با رژیم ایران ستایش کنم. برخی شرارت واقعی آنها را نمی‌بینند. آنها کماکان اولین دولت حامی تروریسم هستند. آنها از حزب‌الله و حماس و حوثی‌ها حمایت می‌کنند.

آنها یک بسیج ترور در اروپا، یک برنامه موشکی غیرمسئولانه داشته و آزادی مردم خودشان را سرکوب می‌کنند.

من تحریم‌های هفتهٔ پیش که تسلیحات کشتار جمعی و تکثیر اتمی رژیم ایران را هدف قرار می‌دهند تشویق می‌کنم. ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که رژیم ایران تسلیحات اتمی داشته باشد.

 

کینزینجر گفت:... فکر می‌کنم نکتهٔ مهمی که باید مورد اشاره قرار داد این است که من به رژیم ایران با یک ارهٔ بریدن استخوان اعتماد نخواهم کرد. جسدهای زیادی از سوریه و جاهای بسیار دیگر روی وجدان آنها سنگینی می‌کند. لذا می‌خواستم از شما و دولت به‌خاطر خارج شدن از توافق اتمی رژیم ایران ستایش کنم. فکر می‌کنم این حرکت هوشمندانه‌ای بود و یک پیام بسیار قوی که فقط تولید تسلیحات اتمی طی ۱۰سال نیست بلکه در مورد نحوه رفتار آنها در منطقه نیز هست. و توسعه موشکهای بالستیک...

مایک پمپئو:...یمن صدها موشک به عربستان شلیک کرده است. آنها توسط حوثی‌ها شلیک شده و موشکهای ایرانی هستند... حالا رژیم ایران دنبال ایجاد توانمندی برای تولید موشک در خود یمن است... آمریکا برای جلوگیری از بحران انسانی نزدیک به یک میلیارد دلار کمک کرده است، سعودی‌ها و اماراتی‌ها هر کدام میلیاردها دلار داده‌اند. کشوری که حتی یک دلار هم برای بحران انسانی نداده رژیم ایران است. آنها از پولشان برای کشته شدن حوثی‌ها و یمنی‌ها و ادامهٔ جنگ داخلی استفاده می‌کنند و آنها آمریکائیان را به‌خطر می‌اندازند.

کرتیس: راکت‌های این هفته از غزه توسط حماس به اسراییل شلیک شد و باوری وجود دارد که رژیم ایران در اینکار دست داشته است... آیا این یکی از کمبودها در توافق اتمی رژیم ایران را نشان نمی‌دهد؟

 

مایک پمپئو: عمده رفتاری که منجر به این‌که رژیم ایران دولت اول حامی تروریسم باشد شده، طی دوران برجام افزایش یافت. این به این علت بود که برجام مانع می‌شد که دولت دست به اقدامی علیه رژیم ایران بزند... آنها [دولت اوباما] به رژیم ایران امکان گسترش دادند. آنها به این رژیم منابع دادند. آنها درهای ثروت را به روی حزب‌الله و میلیشیاهای شیعه در سراسر عراق باز کردند.

 

بورچت: چه کاری ما برای متوقف کردن منابع رژیم ایران به سمت حزب‌الله انجام داده‌ایم؟

پمپئو: کارزار عمده جهانی رژیم تحریم‌هاست که ما برقرار کرده‌ایم. ما فروش نفت آنها را از ۷/۲میلیون بشکه در روز به ۱میلیون بشکه پایین آورده‌ایم و ما در ماه مه تصمیمات جدیدی در این رابطه خواهیم گرفت. اینکار باعث شده که آنها صدها و صدها میلیون دلار درآمد را از دست بدهند.

ما کارزارهای فعالی در سراسر جهان داریم که نگذاریم رژیم ایران پول و تسلیحات جابه‌جا کند... من همین هفته گذشته در بیروت بودم تا با آنها صحبت کنم که چگونه می‌توانند دموکراسی که می‌خواهند را داشته باشند بدون این‌که یک طرف سوم با نیروی مسلح در داخل کشورشان باشد...

ما در سراسر جهان فعال هستیم تا در هر کجا که رژیم ایران به تروریسم دامن می‌زند و دموکراسی را تضعیف می‌کند یا رفتار بدخیم دارد ما با آن مقابله می‌کنیم.

در رابطه با رژیم ایران رویکرد ما ۱۸۰درجه با دولت پیشین متفاوت است و تهدیدی که رژیم ایران هست، نه فقط برای اسراییل بلکه برای اروپا که دست به کارزارهای ترور می‌زند را به‌رسمیت شناختیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fa1d013-6bed-4994-b3aa-225cad821c1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات