728 x 90

جایزه ۱۵میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری یک دلال سلاح رژیم ایران

وزارت بازرگانی آمریکا
وزارت بازرگانی آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه ۴بهمن از پرداخت یک جایزه ۱۵میلیون دلاری در ازاء دریافت اطلاعات معتبر درباره حسین هاتفی اردکانی، یکی از دلالان سلاح رژیم ایران خبر داد.
وال استریت ژورنال نیز در گزارشی با اشاره به تعیین جایزه مزبور نوشت که یک برنامه وزارت‌خارجه آمریکا که در خصوص مبارزه با تهدید‌های امنیت ملی فعالیت می‌کند، این جایزه درباره حسین هاتفی اردکانی را تعیین کرده است.
بر اساس کیفرخواستی که در سال ۲۰۲۰ صادر و در ماه دسامبر گذشته از حالت محرمانه خارج شد، حسین هاتفی اردکانی به کمک یک مرد مستقر در چین و از طریق یک شرکت پوششی خود، تکنولوژی و قطعاتی که در نهایت می‌توانند در تولید پهپاد‌ها به کار گرفته شوند، خریداری و به ایران منتقل کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد٬ حسین هاتفی اردکانی، رئیس هیأت مدیره شرکت «کاوان الکترونیک»، مدیریت دو شرکت دیگر به نام‌های «طیف تدبیر» و «بسآمد الکترونیک» را نیز به عهده دارد که این شرکتها تحریم شده‌اند.
از سویی دیگر «پاداش برای عدالت»، تأکید می‌کند که این فرد با مدیریت یک شبکه بین‌المللی به سپاه پاسداران برای دستیابی به فناوری جنگی پیشرفته از جمله پهپادهای تهاجمی که روسیه در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، کمک کرده است.
این شبکه به مدیریت حسین هاتفی اردکانی، در ده سال اخیر در خاورمیانه و شرق آسیا در پوشش شرکتهایی در مالزی و هنگ کنگ برای خرید و انتقال قطعات فناوری و حساس پیشرفته ساخت آمریکا و سایر کشورها برای سازمان توسعه نظامی نیروی هوایی سپاه و توسعه برنامه پهپادی به‌ویژه پهپاد تهاجمی شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ که روسیه از آنها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در اوکراین استفاده کرده، فعالیت داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7ebe12f-2bc5-4e57-bd6c-9fe3109367a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات