728 x 90

جایزه هنری کیسینجر 2018 به جان مک‌ کین اهدا شد

سناتور جان مک کین
سناتور جان مک کین

آکادمی آمریکن در برلین جایزه هنری کیسینجر2018 را به سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اهدا کرد.  این جایزه که سالانه به یک شخصیت مشهور در زمینه دیپلوماسی بین‌المللی اهدا می‌شود سناتور مک‌کین را به‌دلیل رهبری اصولی‌اش در 6دهه خدمت در زمینه‌های مختلف، شجاعت سیاسی و توان مستمر برای بسیج همکاران به منظور ارائه راهحلهای دو حزبی برای برخی از مشکلترین چالشها به‌رسمیت می‌شناسد.

این آکادمی در سایت خود نوشت:‌ در پهنه جهانی سناتور مک‌کین مدت مدیدی از یک اتحادیه اروپای قوی و مطمئن و یک ناتوی محکم و متعهد و از ادامه یک اتحاد ترانس آتلانتیک پولادین حمایت کرده است.

جایزه هنری کیسینجر از سال 2007اهدا می‌شده است. این بنیاد به احترام مدیر بنیانگذار آکادمی آمریکا در برلین هنری کیسینجر وزیرخارجه سابق که ابتکاراتش ایجاد و استمرار یک رابطه باثبات بین شرق و غرب بوده  است تا مبنایی برای تغییر در اروپا  و پایان جنگ سرد و وحدت دو آلمان باشد.

شخصیتهای قبلی که این جایزه را دریافت کردند عبارتند از:‌هلموت اشمیت صدراعظم سابق آلمان، چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا جرج بوش، رئیس‌جمهور سابق جمهوری فدرال آلمان ریچارد فون ویزاکر، شهردار سابق نیویورک مایکل بلومبرگ، صدراعظم سابق آلمان هلموت کهل، وزیرخارجه سابق آمریکا جرج شولتز، بنیانگذار کنفرانس امنیتی مونیخ ایوالد هانریچ فون کلایست، وزیرخارجه سابق جیمز بیکر، رئیس‌جمهور سابق ایتالیا جرجیو ناپولیتانو و وزیر خارجه سابق آلمان هنس دیتریش گنشر، سفیر آمریکا در سازمان ملل سامانتا پاور و وزیر دارایی المان ولفگانگ شابل بوده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3b224a4-96b5-4786-afc6-4e006809e325"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات