728 x 90

جان کربی: از منافع امنیت ملی آمریکا در برابر تهدیدهای رژیم ایران محافظت می‌کنیم

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری، در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال در مورد همکاری روسیه و ایران در زمینه حملات سایبری، اعلام کرد که آمریکا هر کاری برای محافظت از منافع امنیت ملی خود در منطقه خاورمیانه در برابر تهدیدات سایبری انجام خواهد داد. وی همچنین ادعا کرد که همکاری روسیه و ایران در زمینه حملات سایبری با ارسال پهپادهای ایران به روسیه به منظور کمک به کشتار اوکراینی‌ها آغاز شده است و روسیه به دنبال گسترش توانایی‌های نظامی جمهوری اسلامی در منطقه است.

به گزارش وال استریت ژورنال، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری، در مورد همکاری روسیه و ایران در زمینه حملات سایبری واکنش نشان داد. وی اظهار داشت که آمریکا هر کاری برای محافظت از منافع امنیت ملی خود در منطقه خاورمیانه در برابر تهدیدات سایبری انجام خواهد داد. به عبارت دیگر، هرگونه تهدید سایبری به امنیت ملی آمریکا به شدت مورد پیگیری و پاسخ قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: «این همکاری با ارسال چند صد فروند پهپاد رژیم ایران به پوتین آغاز شد تا او بتواند به کشتار اوکراینی‌ها ادامه دهد. واشنگتن در آن زمان هشدار داد این رابطه می‌تواند دو سویه و رو به پیشرفت باشد و روسیه درصدد یافتن راه‌هایی برای کمک به ایران با هدف گسترش توانایی‌های نظامی جمهوری اسلامی در منطقه برآید».

جان کربی ادعا کرد که همکاری روسیه و ایران در زمینه حملات سایبری به منافع امنیت ملی آمریکا و منطقه خاورمیانه تهدید می‌باشد.

خاطر نشان می‌شود که وال استریت ژورنال در شماره روز دوشنبه هفتم فروردین خود خبر داد که با رشد همکاریهای نظامی ایران و روسیه، تهران از طریق مسکو به جنگ‌افزارهای سایبری دسترسی پیدا می‌کند.
وال استریت ژورنال به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد روسیه با ارائه تسلیحات سایبری به رژیم ایران کمک می‌کند که ایران قابلیت‌های پیشرفته برای جنگ سایبری به‌دست آورد. بر اساس این گزارش، روسیه ابزارهایی از جمله دستگاههای شنود، عکاسی پیشرفته و... در اختیار ایران قرار داده است.
هم‌چنین می‌افزاید مسکو احتمالاً نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای برای هک کردن تلفن و رایانه‌های ناراضیان و مخالفان در اختیار تهران قرار داده است.
این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: ایران و روسیه توانایی‌های سایبری پیچیده‌ای دارند، و دو سال پیش قرارداد همکاریهای سایبری امضاء کردند که بیشتر به شبکه‌های دفاع سایبری مربوط می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d604d571-ac19-4fd0-81df-41a22842d29e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات