728 x 90

جان‌باختن ملیکا برجی، ۱۲ساله‌، چهار ماه پس از زخمی شدن با گلوله مأموران سرکوبگر انتظامی در کرج

ملیکا برجی
ملیکا برجی

ملیکا برجی، کودک ۱۲ساله‌ای که اسفند سال گذشته در شهر کرج هدف گلوله مأموران سرکوبگر انتظامی قرار گرفته بود، پس از حدود چهار ماه بستری به‌دلیل شدت عفونت در یکی از بیمارستانهای تهران جانباخت.
گزارشها حاکی است که این دختر ۱۲ساله با دست‌کم دو گلوله از پشت سر، هدف تیراندازی مأموران انتظامی قرار گرفته بود.
خبرگزاری حکومتی فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نیز با استناد به اطلاعیه پلیس البرز نوشته است در جریان این تعقیب‌ و گریز که اسفند ۱۴۰۱ در گوهردشت کرج رخ داد، «دو تیر به یک خانم و یک دختر نوجوان اصابت کرد» که سریعاً پس از حادثه به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت معالجه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، ملیکا برجی بعد از حادثه به بیمارستانی در کرج انتقال یافته و «سپس با تصمیم خانواده و پزشکان برای ادامه مسیر درمان به یک بیمارستان در پایتخت منتقل شده بود».
خبرگزاری حکومتی فارس مدعی شده این نوجوان ۱۲ساله «بر اثر کمانه کردن گلوله شلیک‌شده» مجروح شده بود .

 خودروی کیان پیرفلک، کودک ۹ساله اهل ایذه نیز در جریان اعتراضات سال۱۴۰۱ بدون هیچ اخطار قبلی به رگبار بسته شد و موجب مرگ این کودک و آسیب جدی به پدر او، میثم پیرفلک، شد.
در تازه‌ترین نمونه نیز، اواخر خردادماه امسال یک کودک ۹ساله در شوشتر با تیراندازی مأموران انتظامی به خودرو حامل او و پدرش کشته شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53ce33fc-4fcb-4996-a679-eaeeab3b8820"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات