728 x 90

جانشین تیپ ضد ذوالفقار سپاه پاسداران در عملیات کبیر فروغ جاویدان: در هر نقطه‌ای که حرکتی ضد نظام باشد مجاهدین آن را انجام می‌دهند

پاسدار احیا محمد امیری جانشین تیپ ضد ذوالفقار رژیم در عملیات کبیر فروغ جاویدان
پاسدار احیا محمد امیری جانشین تیپ ضد ذوالفقار رژیم در عملیات کبیر فروغ جاویدان

جانشین تیپ ضد ذوالفقار سپاه پاسداران در عملیات کبیر فروغ جاویدان:

در هر نقطه‌ای که حرکتی ضد نظام باشد مجاهدین حاضرند

 

در عملیات مرصاد شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب

اسلام‌آباد غرب تا کرمانشاه مسیر عملیاتی و حرکت نیروها بودند

حرکت از عصر روز سوم مرداد ۶۷ در مسیر جاده با ۲۵تیپ نیرو از مجاهدین

که حدود ۴۵درصد از آنها را نیروهای زن تشکیل می‌دادند، آغاز شد

 

پاسدار احیا محمد امیری، جانشین تیپ ضد ذوالفقار در عملیات فروغ جاویدان۲۴ خرداد۱۴۰۲:

رسانه حکومتی عصر اترک ۲۴خرداد ۱۴۰۲:

احیا محمد امیری، جانشین تیپ ذوالفقار در عملیات مرصاد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: مجاهدین در بسیاری از کشورهای مخالف، مخصوصاً کشورهای غربی پناهنده شدند و در هر نقطه‌ای که حرکتی ضد نظام باشد آن را انجام می‌دهند. حرکت‌های که در کشورهای ضد نظام جمهوری اسلامی رخ می‌دهد، اغلب هدایت و راهبری توسط مجاهدین است.

امیری با اشاره به این‌که در عملیات مرصاد، شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب تا کرمانشاه مسیر عملیاتی و حرکت نیروها بودند، ادامه داد: در این عملیات پنج هزار نیرو از نیروهای مجاهدین وارد خاک ایران شدند که حدود دو هزار نفر را به اسارت خود درآورند.

مجاهدین در روز سوم مردادماه سال۶۷ این عملیات را از خاک عراق و از پادگان اشرف آغاز کردند و حرکت از عصر روز سوم مرداد در مسیر جاده با ۲۵ تیپ نیرو از مجاهدین که حدود ۴۵درصد از آنها را نیروهای زن تشکیل می‌دادند، آغاز شد.

وی یادآور شد: گردنه چهار زبر کرمانشاه محل درگیری اولیه نیروها با مجاهدین بود، در حالی‌که در دامنه ارتفاعات پشت گردنه جلوی حرکات آنها توسط نیروهای لشکر ویژه شهدا سد شد و مجاهدین روی ارتفاعات مستقر بودند و حملات از بالا انجام می‌شد.

غروب روز چهارم مرداد درگیریها شدیدتر شد، در حالی‌که مقاومت شدید آنها را به همراه داشت و تا صبح روز بعد که درگیری ادامه داشت نیروها به‌سرعت در حال جایگزین‌شدن بودند.

من به همراه بی‌سیم‌چی و دو نفر از نیروها جلوتر در حال حرکت بودیم که ناگهان از پشت سر ۶نفر برای اسیر کردن به سمت ما نزدیک می‌شدند و ما با حرکتی از آنها دور شدیم و آنها موفق به اسارت ما نشدند.

در این عملیات عده زیادی از مجاهدین کشته و مجروح شدند که تعدادی از آنها با قرص سیانوری که به همراه داشتند اقدام به خودکشی کردند

وی گفت: در عملیاتی تحت عنوان آفتاب‌ مهتاب در منطقه فکه به‌صورت نفوذی وارد شدند و هلاکت تعداد زیادی از نیروهای لشکر ۷۷ خراسان را رقم زدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9210b94e-a71a-42b3-9b6b-5588090725a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات