728 x 90

جاست د نیوز - مایک پنس: مردم آمریکا از هدف مردم ایران برای ایجاد یک جمهوری ایرانی دموکراتیک حمایت می‌کنند

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا تا ژانویه  ۲۰۲۱
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱

جاست د نیوز:

مایک پنس: مردم آمریکا از هدف مردم ایران برای ایجاد یک جمهوری ایرانی دموکراتیک بر مبنای جدایی دین و دولت و غیراتمی حمایت می‌کنند

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز شنبه در کنفرانس آزادی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا سخنرانی کرد. در این کنفرانس علاوه بر مایک پنس سخنرانان دیگری از جمله سناتور دموکرات رابرت توریسلی و گری لاک سفیر پیشین ایالات متحده در چین حضور داشتند تا درباره قیام و خیزش آزادی سراسری که در ایران در جریان است، گفتگو کند

صدها تن از رهبران جامعه ایرانیان مقیم آمریکا از سراسر این کشور در همبستگی با مردم ایران و قیام پایدار آنها در این اجلاس سیاسی شرکت کردند.

این اجلاس با گردهمایی به سوی نمایشگاه بزرگ عکس در احترام به قربانیان قیام در محوطهٔ ساختمان کنگره آمریکا دنبال شد.

پنس در سخنرانی‌اش در این کنفرانس گفت: مردم آمریکا از هدف شما برای استقرار و ایجاد یک جمهوری ایرانی بر مبنای جدایی دین و دولت، دموکراتیک، و غیرهسته‌یی حمایت می‌کنند.

اعضای کنگره در اوایل این هفته جلسه‌ای را درباره قطعنامه دو حزبی برگزار کردند و خواستار تغییر سیاست ایالات متحده در قبال ایران در پاسخ به اعتراضات جاری در این کشور شدند.

این قطعنامه از خواست مردم ایران برای کشوری آزاد و محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط رژیم تهران حمایت می‌کند.

 

وال استریت پرو روز ۲۰ اسفند با انتشار گزارش مبسوطی از کنفرانس واشنگتن نوشت: مایک پنس گفت اکنون رژیم ایران از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است و در مقابل آن جنبش مقاومت ایران بسیار قویتر از گذشته است. پنس این مقاومت را موتور محرک تغییر رژیم طی قیامها و اعتراضات مستمر و جاری دانست.

پیش از سخنرانی مایک پنس، مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران طی سخنانی گفت وضعیت در ایران هرگز به شرایط قبل از قیام برنخواهد گشت. وی گفت: رژیم نمی‌تواند از وضعیت انفجاری جامعه جلوگیری کند، چرا که چنین کاری نیازمند اصلاحات پایه‌یی است و به نوبه خود به سرنگونی این رژیم منجر می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9a6e1d3-d55d-4103-b0b8-a7448dedf5d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات