728 x 90

توقیف یک کشتی حامل بیش از یک میلیون گلوله و راکت‌انداز در مسیر ایران به یمن

مهمات توقیف شده توسط آمریکا در مسیر ایران به یمن
مهمات توقیف شده توسط آمریکا در مسیر ایران به یمن

ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین اعلام کرد نیروهای آمریکایی یک کشتی ماهی‌گیری حامل بیش از یک میلیون و صد گلوله و راکت‌انداز را در مسیر ایران به یمن توقیف کرد.

نیروی دریایی آمریکا روز شنبه ۱۲آذر اعلام کرد یک کشتی ماهی‌گیری را در دریای عمان توقیف کرده است که یک میلیون و صد گلوله و هم‌چنین راکت‌انداز را از مسیر ایران به یمن قاچاق می‌کرد.

ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌یی اعلام کرد که نیروهای این نهاد نظامی روز پنجشنبه «در جریان بررسی پرچم» این کشتی ماهی‌گیری، محموله قاچاق آن را کشف کردند.

در این بیانیه تصریح شده است که این دومین محموله غیرقانونی سلاح است که در طول یک ماه در این مسیر دریایی کشف کرده است.

این بیانیه هم‌چنین رژیم ایران را به انتقال محموله‌های غیرقانونی سلاح متهم کرده است، اتهامی که از سوی رژیم آخوندی همواره تکذیب شده است.

بر اساس بیانیه ناوگان پنجم آمریکا، کشتی ماهیگیری که روز پنجشنبه توقیف شده هم‌چنین حامل فیوز و پیشرانه بوده است که برای پرتاب راکت‌های «آر‌پی‌جی» استفاده می‌شوند.

نیروی دریایی آمریکا در ماه نوامبر از توقیف یک کشتی در مسیر ایران به یمن خبر داد که موادی را که معمولاً برای ساخت سوخت موشک و هم‌چنین مواد منفجره استفاده می‌شوند، حمل می‌کرد.

جنگ یمن که از سال۲۰۱۴ آغاز شده تاکنون صدها هزار کشته و مجروح و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cfcd49b-f7a2-480a-9af1-cfe810ee8dde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات