728 x 90

توقف قرارداد یک میلیارد یورویی شرکت سوئیسی با رژیم ایران

توقف قرارداد یک میلیارد یورویی شرکت سوئیسی با رژیم ایران
توقف قرارداد یک میلیارد یورویی شرکت سوئیسی با رژیم ایران

شرکت واگن‌سازی سوئیسی "اشتادلر" اعلام کرد به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، مذاکرات با ایران برای ساخت ۹۶۰دستگاه واگن مترو را متوقف کرده است.

خبرگزاری "رویترز" روز سه‌شنبه ۱۶مرداد ۱۳۹۷ از زوریخ گزارش داد ارزش این معامله حدود یک میلیارد یورو بوده است.

 

توقف فعالیت شرکت خودروسازی دایملر در ایران

شرکت خودرو و کامیون سازی دایملر Daimler در آلمان روز سه‌شنبه ۱۶مرداد ۹۷ گفت طرحهای خود را برای گسترش تجارتش در ایران در واکنش به تحریم‌هایی که از جانب آمریکا دوباره علیه رژیم ایران اعمال شده‌اند، متوقف می‌کند.

 

 

این کمپانی در بیانیه‌یی به خبرگزاری رویتر گفت: «ما فعالیتهایمان در ایران که از قبل محدود شده بودند را در تبعیت از تحریم‌های اعمال شده متوقف ساخته‌ایم».

دایملر در بیانیه خود گفت: «در حال حاضر هیچ‌کدام از فعالیتهای این کمپانی در زمینه خودرو یا کامیون در ایران ادامه نخواهد داشت...»

 

شرکت خودروسازی دایملر در اوایل سال ۲۰۱۶ در یک سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خودرو، شروع به ساخت و فروش کامیونهای مرسدس بنز در ایران کرد و همچنین طرحی برای گشایش یک دفتر نمایندگی در تهران داشت.

 

پیشتر در تاریخ ۶خردادماه سال جاری، به‌دلیل همکاریهای شرکت دایملر با رژیم ایران دولت عربستان سفارشش به این شرکت آلمانی را متوقف کرده بود. این اقدام در اعتراض به همکاریهای اقتصادی آلمان با رژیم ایران صورت گرفته است.

به گزارش مجله اشپیگل ۶خرداد ۹۷، عربستان سعودی سفارشات خود را به شرکتهای آلمانی متوقف کرد. این مجله آلمانی گزارش داد: عربستان سعودی به‌دلیل سیاست حکومت فدرال آلمان در قبال خاورمیانه، سفارشات خود را به شرکتهای آلمانی متوقف کرده است.
این مجله اشاره می‌کند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی این توقف سفارش را در بودجه جدید، نهادهای حکومتی کشورش وضع کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

قطع یا کاهش همکاری شرکتهای اروپایی با رژیم ایران

شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید که پنجمین شرکت کشتیهای باری جهان است، خدمات خود را به مقصد تهران به نصف کاهش می‌دهد. مزدا و هیوندای قرارداد خود با شرکتهای رژیم را لغو کرده‌اند.

شرکتهای خودروسازی مزدای ژاپن و هیوندایی کره جنوبی پس از خروج آمریکا از برجام قراردادهای خود را لغو کرده‌اند.

 

تأکید سفیر آمریکا در مورد خروج سریع‌تر شرکتهای آلمانی از ایران

سفیر جدید آمریکا در تاریخ ۱۴آبان ماه سال ۹۷ در برلین از شرکتهای آلمانی خواست که از ایران خارج شوند و تجارت با ایران را متوقف کنند.

ریچارد گرنل طی مصاحبه‌یی گفت:‌ کره شمالی در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت اتمی است، در سوریه سالهاست نسل‌کشی اتفاق می‌افتد. من مخالف طرز تفکر برخاسته از یک گروه و جمع در دیپلوماسی هستم. اگر ما بخواهیم جلوی بروز جنگ را بگیریم باید دیپلماتهایی را داشته باشیم که سرسختانه عمل کنند. وی در پاسخ به این سؤال که تکلیف آن شرکتهای آلمانی که برخلاف تحریم‌های آمریکا در ایران تجارت بکنند، چه خواهد شد؟ گفت: دولت آلمان باید پاسخ دهد نه آمریکا.

 

سفیر آمریکا در آلمان: شرکتهای آلمانی فوراً تجارت با رژیم ایران را متوقف کنند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سفیر جدید آمریکا در آلمان به شرکتهای آلمانی توصیه کرد که تجارت با رژیم ایران را به‌دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای بیرون کشیدن از توافق اتمی را متوقف کنند.

سفیر ریچارد گرنل روز سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت و ساعتهایی بعد از این‌که رسماً وظایف خود را به‌دست گرفت طی پیامی گفت:‌ «دونالد ترامپ گفته است تحریمهای آمریکا بخشهای حیاتی اقتصاد رژیم ایران را هدف قرار خواهد داد. شرکتهای آلمانی که با رژیم ایران تجارت می‌کنند باید به فوریت فعالیتهای خود را خاتمه دهند«…

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da5a8dee-c74c-4bb4-b37e-de35645953d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات