728 x 90

تشدید تحریم ایران،توقف سفارشات عربستان به شرکت‎های آلمانی

توقف سفارشات عربستان سعودی به شرکتهای آلمانی
توقف سفارشات عربستان سعودی به شرکتهای آلمانی

به گزارش مجله اشپیگل ۶خرداد ۹۷، عربستان سعودی سفارشات خود را به شرکتهای آلمانی متوقف کرد. این مجله آلمانی گزارش داد: عربستان سعودی به‌دلیل سیاست حکومت فدرال آلمان در قبال خاورمیانه، سفارشات خود را به شرکتهای آلمانی متوقف کرده است.

این مجله اشاره می‌کند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی این توقف سفارش را در بودجه جدید، نهادهای حکومتی کشورش وضع کرده است.

گفته می‌شود شرکتهای زیمنس، بایر، بوهرینگر و شرکت موتورسازی دایملر هم از این امر آسیب پذیر می‌شوند.

یک مدیر ارشد آلمان در ریاض، تا حدودی این موضوع را تأیید کرد و گفت: تأثیرات دردناک این موضوع در بخش ارائه خدمات بهداشتی و سفارشات وزارت بهداری بیشتر احساس می‌شود.

در مجموع حدود ۸۰۰شرکت آلمانی در عربستان سعودی فعال هستند. در سال ۲۰۱۷مراودات تجارتی میان برلین و ریاض به ۶.۶میلیارد یورو بالغ شده بود. دویچه وله نوشت:‌ آلمان هم‌چنان به توافقنامه هسته‌یی با رژیم ایران متعهد می‌ماند، که این موضوع هم به‌نحوی تقابل با عربستان سعودی پنداشته می‌شود.


از سوی دیگر، آلمان هم‌چنان به توافقنامه هسته‌یی با رژیم ایران متعهد می‌ماند، که این موضوع هم به‌نحوی تقابل با عربستان سعودی پنداشته می‌شود.

 

سیاست مماشات آمریکا و کشورهای اروپایی با رژیم ایران، باعث جری شدن رژیم ایران و دخالتهای هر چه بیشتر تروریستی در منطقه‌، تحت عنوان عمق استراتژیک امنیت نظام شده است. از جمله با حمایت مالی و تسلیحاتی از شبه‌نظامیان حوثی یمن و تامین موشکهای بالستیک برای حوثی ها، زمینه را برای هدف قرار دادن شهرهای عربستان سعودی فراهم کرده است.

بعد از گسترش اعتراضات و خیزشهای مردمی علیه رژیم آخوندی حاکم بر ایران و اعلام تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال رژیم ایران که در ۱۲ماده توسط مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا فرموله شد. آمریکا خواهان یک اتحاد بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی و جلوگیری از نقض حقوق‌بشر مردم ایران شد. لذا کشورهای دوست از جمله عربستان نیز برای تحکیم این جبهه و حفاظت از امنیت خود به شرکتها و دولتهایی که با رژیم ایران همکاری اقتصادی دارند فشار وارد می‌کنند تا تحریم ایران گسترش یابد، بر اثر این فشارها و گسترش تحریمها تاکنون برخی از کمپانیها از ادامه همکاری تجاری با رژیم ایران خودداری کردند

  • شرکت واگن سازی اشتادلر قرارداد میلیاردی خود با ایران را معلق می‌کند:چند هفته پس از عقد قرارداد ۱،۳میلیاردی شرکت واگن‌سازی اشتادلر با ایران، این شرکت خبر از نبودن چشم‌انداز اجرای قرارداد به‌دلیل خروج آمریکا از برجام و تحریم ایران داده و گفته است جای این شرکت سوئیسی را احتمالاً رقبای چینی خواهند گرفت
  • کم‍پانی زیمنس آلمان روز ۱۴مه ۲۰۱۸ اعلام کرد:‌ ما نمی‌توانیم معاملات جدیدی با ایران داشته باشیم. جو کیسر، مدیر اجرایی کمپانی زیمنس آلمان، در مصاحبه با سی.ان.ان گفت بعد از این‌که پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت تا از توافق اتمی ایران بیرون کشیده و تحریم ایران را مجدداً اعمال نماید کمپانی وی دیگر نمی‌تواند هیچ تجارت جدیدی با ایران داشته باشد.
  • در همین روز شرکت آلمانی بیمه آلیانس اعلام کرد به‌دنبال کاهش فعالیتهای خود در ایران به‌دلیل تحریمهای احتمالی آمریکا علیه رژیم ایران است.
  • بانک آلمانی DZ «دی‌زد» دومین بانک بزرگ آلمان هم اعلام کرد: پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌یی و تحریم ایران، معاملات مالی خود را با این رژیم به‌حالت تعلیق در‌می‌آورد.

همچنین وزیران خارجه و اقتصاد آلمان رسماً اعلام کردند نمی‌توانند از منافع شرکتهای آلمانی در رابطه با ایران حفاظت کنند چرا که تحریمهای آمریکا شانسی برای معامله با رژیم ایران باقی نمی‌گذارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1828a64-8bf8-414e-b616-9f6029ef6a49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات