728 x 90

تماس جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با محمود عباس

محمود عباس - جو بایدن
محمود عباس - جو بایدن

سایت رسمی کاخ‌سفید در بیانیه‌یی دربارهٔ تماس رئیس‌جمهور آمریکا با محمود عباس، نوشت: «پرزیدنت عباس به‌پرزیدنت بایدن در مورد تعامل خود در منطقه و تلاش‌هایش برای ارائه کمکهای فوری بشردوستانه به‌مردم فلسطین، به‌ویژه در غزه، توضیح داد. پرزیدنت بایدن به پرزیدنت عباس و دولت فلسطین حمایت کامل خود را از این تلاش‌های مهم و مداوم ابراز کرد».
پرزیدنت بایدن تلاش‌های ایالات‌متحده را برای هماهنگی با شرکای خود به‌منظور جلوگیری از گسترش درگیری تشریح کرد و دو رهبر در مورد لزوم حفظ ثبات در کرانه باختری و منطقه وسیع‌تر، گفتگو کردند» (سایت کاخ سفید ۲۳مهر).

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز دربارهٔ این تماس، نوشت: «پرزیدنت محمود عباس در تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که صلح و امنیت در منطقه فقط از طریق اجرای راه‌حل دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی محقق می‌شود. برای دستیابی به‌این هدف (محمود عباس) بر لزوم توقف همه حملات و احترام به‌قوانین انسان‌دوستانهٔ بین‌المللی در مورد آنچه در نوار غزه می‌گذرد، تأکید کرد.
محمود عباس بر لزوم گشایش کریدورهای فوری بشردوستانه در نوار غزه، تأمین مواد اولیه و تجهیزات پزشکی، رساندن آب، برق و سوخت به‌شهروندان تأکید و اخراج فلسطینی‌ها از نوار غزه را قاطعانه رد کرد.
(محمود) عباس هم‌چنین بر رد اقدامات مربوط به‌کشتار یا آزار غیرنظامیان از هر دو طرف تأکید کرد و به‌آزادی غیرنظامیان، زندانیان و بازداشت شدگان فراخوان داد.
 

به‌گزارش خبرگزاری وفا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی حمایت خود را از مردم تحت محاصره در غزه اعلام کرد و «جامعهٔ بین‌المللی از جمله ملل متحد را فراخواند تا تضمین کنند که صلح در فلسطین برقرار شود و اسراییل دستور جابه‌جایی مردم فلسطین از شمال غزه را لغو کند».
این منبع افزود: «رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از «جامعهٔ بین‌المللی» خواست «حمایتش را از یک روند فراگیر به‌سمت یک صلح پایدار... تسریع کند که منجر به‌ایجاد یک کشورماندگار فلسطین با مرزهای به‌رسمیت‌شناخته شدهٔ بین‌المللی سال۱۹۶۷ به‌پایتختی بیت‌المقدس شرقی باشد».
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cae7e690-c840-47e5-ba79-c6cc5bf5b2a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات