728 x 90

تلگراف: شورشیان حوثی در ایران آموزش دیده و خامنه‌ای بر تجهیز آنان نظارت دارد

دیدار خامنه‌ای با حوثی‌ها
دیدار خامنه‌ای با حوثی‌ها

نشریه تلگراف چاپ لندن در گزارشی تحقیقی به تاریخ چهارشنبه ۲۰دی پیرامون شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران پرداخته و به‌نقل از منابع اطلاعاتی موثق خود می‌نویسد: «شورشیان حوثی که به کشتی انگلیسی حمله کردند در آکادمی اصلی ایرانی آموزش دیدند و خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم، شخصاً از ارائه بیشتر سلاح و تجهیزات به آنها حمایت می‌کند».
تلگراف در ادامه مقاله خود می‌نویسد: «حدود ۲۰۰مزدور که بخش‌هایی از یمن را کنترل می‌کنند، برای دریافت آموزش از مقامات سپاه پاسداران به آموزشگاه اصلی دریایی در ایران اعزام شدند.
جزئیات این آموزش که توسط منابع اطلاعاتی در ایران گردآوری شده، نشان‌دهنده دخالت مستقیم تهران در گسترش درگیری در خاورمیانه است».
تلگراف ادامه می‌دهد: «این آکادمی که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و طی چهار سال تمام آموزش‌های نیروی دریایی سپاه از جمله نیروهای نیابتی ایران به آنجا منتقل شد، دارای بخشی است که به دوره آموزشی شش ماهه مزدوران خارجی از جمله حوثی‌ها اختصاص دارد».
تلگراف اضافه می‌کند که اولین دوره برای حوثی‌ها در علوم و فنون دریایی در ژانویه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و حوثی‌ها به‌منظور جلوگیری از درز اطلاعات از تعامل با دیگر هنرجویان منع شده و جدا از سایر هنرجویان مستقر شدند.
جزیره فارور Farur، جزیره‌ای کوچک و خالی از سکنه در وسط خلیج‌فارس که تحت کنترل نیروی دریایی سپاه است، برای آموزش مزدوران ایران نیز استفاده می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81e062f9-6fe5-4e87-b0f6-121e74a54553"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات