728 x 90

تلاش رژیم ایران برای دستیابی غیرقانونی به فناوری اتمی و موشکی از آلمان

سرویس امنیتی آلمان
سرویس امنیتی آلمان

سازمانها و نهادهای اطلاعاتی در آ‌لمان شنبه ۲۱خرداد، در گزارشی از تلاش رژیم ایران برای دستیابی غیرقانونی به فناوری و مواد از آلمان که در راستای استفاده برای توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌یی است خبر دادند.
پیش از این اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی که همان سازمان امنیت داخلی آلمان است در گزارشی در این رابطه نوشت که شواهد قوی مبنی بر تلاش رو به افزایش رژیم ایران در آلمان برای دستیابی به مواد ممنوعه که برای استفاده برنامه‌های موشکی و هسته‌یی است را در اختیار دارد و این اطلاعات را در اختیار مقامات کشوری قرار داده است.
این گزارش که ۱۷خرداد منتشر شده است به تهدیدات امنیتی علیه آلمان در سال۲۰۲۱ اشاره شده است و روزنامه اسراییلی جروزالم پست هم بخشی از این گزارش ۳۶۸ صفحه‌ای را در ۲۰خرداد منتشر کرده است که در مجموع ۵۹بار از رژیم ایران نام برده است.
در این گزارش به «فعالیت قدرتهای خارجی» در خاک آلمان که شامل تهیه دانش و تجهیزات برای توسعه و تولید سلاحهای کشتار جمعی و فناوریهای انتقال آن است اشاره شده است.
هم‌چنین این گزارش به یکی از عوامل دوتابعیتی رژیم ایران در ایالت نوردین ـ وستفالن که متهم به نقض احتمالی قانون تجارت خارجی است اشاره شده است که قصد داشته است تجهیزاتی که در تولید هسته‌یی و موشکی کاربرد دارد را برای رژیم ایران تهیه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7c3baee-1e6d-40b0-ad3a-ce17d00c28d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات