728 x 90

تفسیرهای متفاوت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رژیم ایران درباره نصب دوربینهای کنترلی

دوربینهای نظارتی آژانس در سایتهای اتمی
دوربینهای نظارتی آژانس در سایتهای اتمی

ماهنامه انجمن کنترل تسلیحاتی ACA که روز ۱۲اردیبهشت منتشر شده، با اشاره به اظهارات رافائل گروسی درباره توافقش با رژیم در مورد نصب دوربینهای کنترلی نوشت: در آخرین سفر گروسی به تهران در ۴مارس رژیم ایران موافقت کرد که مجدداً دوربینهای کنترلی آژانس را نصب کند. اما پس از اعلام این توافق، سازمان انرژی اتمی رژیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تفاسیر متفاوتی در مورد آنچه در این توافق گنجانده می‌شود ارائه کردند و این امر، پرسش‌هایی را در مورد این‌که آیا این توافق اجرا می‌شود یا خیر ایجاد کرده است.

به‌رغم تأیید گروسی مبنی بر پیشرفت اجرای این طرح، مشخص نیست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چقدر از نظارت افزایش یافته سود خواهد برد. گروسی نگفته است که آیا رژیم ایران به آژانس اجازه خواهد داد که یک مانیتور آنلاین غنی‌سازی در تأسیسات غنی‌سازی فردو نصب کند. این جایی بود که آژانس در ژانویه اورانیوم غنی شده تا سطح ۸۴درصد را شناسایی کرد که بسیار بالاتر از سطح ۶۰درصد U-۲۳۵ که قبلاً اعلام شده بود، می‌باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69823a99-c9b2-469e-a184-cc97b02ec15e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات