728 x 90

تظاهرات خوزستان، اعتراف رژیم به درگیری جوانان با مأموران سرکوب

تظاهرات خوزستان، اعتراف رژیم به درگیری جوانان با مأموران سرکوب
تظاهرات خوزستان، اعتراف رژیم به درگیری جوانان با مأموران سرکوب

خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۱تیر ۹۷، به تظاهرات خوزستان و درگیری جوانان قیام آفرین با مأموران ضدشورش در آبادان و به آتش کشیدن خودرو آنها اعتراف کرد. این خبرگزاری حکومتی روز دوشنبه نوشت:‌ «تعدادی از شهروندان آبادانی شامگاه یکشنبه در منطقه سلیچ غربی آبادان با مأموران انتظامی درگیر شدند. این تجمع از ساعت ۲۲یکشنبه شب آغاز شد و معترضان با سر دادن شعارهای انتقادی اقدام به برهم زدن نظم عمومی کردند. در این تجمع پلیس و نیرو های امنیتی اقدام به متفرق کردن تجمع‌کنندگان کردند که برخی از این افراد با پرتاب اشیاء و سنگ با مأموران انتطامی درگیر شدند. معترضان تعدادی سطل زباله را آتش زدند. این افراد یک خودرو پارک شده مربوط به پلیس را آتش زدند».

 

پاسخ مردم تشنه با گلوله

خاطر نشان می‌شود در سلسله تظاهرات خوزستان که ابتدا با حرکت مردم خرمشهر در اعتراض به کمبود شدید آب شروع شد و مردم در روزهای متمادی دست به تظاهرات و اعتراض زدند ولی رژیم ضدبشر ولی‌فقیه پاسخ خواسته‌های مردم خوزستان و جوانان خرمشهری، که در شعار ما آب می‌خواهیم ایران آزاد می‌خواهیم متبلور شده بود را با گلوله و گاز اشک‌آور پاسخ داد.

در همین رابطه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی خواستار اقدام فوری شورای امنیت ملل‌متحد برای محکومیت سرکوب شد و از مردم دلیر خوزستان خواستار حمایت از قیام خرمشهر شد.

 

پیام خانم رجوی در حمایت از اعتراضات خوزستان

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به مردم و جوانان به‌پاخاسته خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان، تیراندازی به سوی مردم بی‌دفاع خرمشهر و به خاک و خون کشیدن تظاهرات حق‌طلبانه آنها را مصداق جنایت علیه بشریت توصیف کرد و خواستار اقدام فوری شورای امنیت ملل ‌متحد شد. وی عموم مردم ایران به‌ویژه جوانان دلیر استان خوزستان را به حمایت از قیام خرمشهر فراخواند.

 

استمرار اعتراضات در خوزستان

گزارشات حکایت از ادامه‌دار بودن تظاهرات خوزستان دارد. برخی از گزارشات: مردم اهواز یکشنبه ۱۰تیر ۹۷ در خیابان نادری تظاهرات کردند و از قیام دلیرانه خرمشهر و آبادان حمایت کردند.
جوانان اهوازی شعار می‌دادند:‌ با خون و جانم فدایت ای خرمشهر، با خون و جانم فدایت ای کارون. جمع زیادی از مردم اهواز به سمت بازار حمید با شعار مردم خرمشهر تشنه هستند شروع به راهپیمایی کردند. یکی از شهروندان گفت لباس شخصیهای رژیم تمام خیابان را پر کرده بودند اما مردم بی‌اعتنا به آنان به راهپیمایی و تظاهرات خود ادامه می‌دادند.
مردم شهرهای ماهشهر و سربندر و خورموسی به حمایت از قیام‌کنندگان خرمشهر برخاستند و تظاهرات کردند.

مردم خورموسی نیز به خیابان آمدند و در حمایت از قیام مردم خرمشهر دست به تظاهرات زدند. مردم شعار جانم فدای خرمشهر سر دادند.

خرمشهر یکشنبه ۱۰تیر ۹۷- جو شهر ملتهب است و مزدوران گارد ویژه در خیابانها دیده می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7cbcabf-6693-4ea0-8977-525c7acbdf7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات