728 x 90

تصویب حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در مجلس ارتجاع و بالا گرفتن بحران بر سر لایحه بودجه

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع حذف ارز ۴۲۰۰تومانی را در اقدامی کم‌سابقه با ۱۹۴ رأی مثبت و ۴۲رأی مخالف به‌سرعت به تصویب رساند.

تلویزیون رژیم ۱۵اسفند۱۴۰۰:

ابتدا تعیین‌تکلیف ارز ۴۲۰۰تومانی برای سال آینده را مجلس تصویب کرد اگر دولت قصد اصلاح نظام ارزی را دارد باید با کالابرگ الکترونیکی جبران کند.

الیاس نادران: مصرف کننده قیمت کالا برایش به شهریور ۱۴۰۰ بیاید یعنی مردم آسیب نبینند در مصرف آن کالایی که تعیین شده.

پورحیدری سخنگوی دولت: شما می‌دانید قیمت‌ها تابع ترتیبات بازار جهانی هست پایان شهریور تا الآن بعضی از اقلام ۴۰درصد فقط رشد کرده.

قالیباف: منظور ایشان بحث خرید خارجی نیست بحث کالایی است که به خانواده‌ها داده می‌شود باید کالای اساسی ثبات قیمت داشته باشد.

قالیباف: مجلس محترم یارانه‌های به کالاهای اساسی را نه‌تنها حذف نکرده بلکه تأکید کرده ثبات در قیمت آن هم باشد... (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۵ اسفند)

 

رضوانی عضو مجلس رژیم در مورد تصویب شتاب‌زده حذف ارز ترجیحی گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی در یک دقیقه حذف شد. فردا همه می‌گویند کی کی بود ما نبودیم. آنچه برای حذف ارز مطرح شد، بر مبنای دو دروغ بود. اول این‌که ناگزیریم و دیگر این‌که می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم. به فرض اگر می‌خواستیم این کار را بکنیم باید با اقناع مردم انجام می‌شد نه فریب مردم....(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱۵ اسفند)

 

از سوی دیگر زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در توجیه این اقدام گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی حذف نشده، مجلس این اختیار را به دولت داده تا به تشخیص خودش این ارز را حفظ یا حذف کند و الزامی برای حذف ارز ترجیحی نیست. دولت اگر بخواهد حذف کند باید مابه‌التفاوت آن را به‌صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت کند. (خبرگزاری حکومتی پانا ۱۵ اسفند)

 

آخوند میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس رژیم برخلاف ادعای پاسدار قالیباف و زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه فاش کرد: ارز ۴۲۰۰تومانی دیروز حذف شده و امروز در مورد شیوه پرداخت جلسه داشتیم نه حذف آن! مجلس هم با دولت همراهی کرد و این ارز را در بودجه ۱۴۰۱ حذف کرد. فرقی میان مجلس و دولت در تصویب حذف ارز ۴۲۰۰تومانی نیست. این تصمیم از طرف مجلس و هم دولت مورد تأیید بود. (سایت حکومتی خبرآنلاین ۱۵ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d96d4c71-fae1-4ad4-be16-9b34b2c7443c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات