728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکتها و افراد وابسته به حزب‌الله لبنان

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه هشت شرکت و پنج شخص مرتبط با حزب‌الله لبنان اعمال کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۲۹اردیبهشت، با انتشار بیانیه‌یی از تحریم یک شبکه فعال مالی مرتبط با حزب‌الله لبنان خبر داد.
در این بیانیه اسامی پنج بازرگان لبنانی از جمله احمد جلال رضا عبدالله و هشت شرکت مرتبط با وی در لبنان و عراق ذکر شده است.
در این بیانیه به فعالیت حزب‌الله در قاچاق دارو و فروش آن در بازار سیاه به‌منظور کسب درآمد از طریق این شرکتها اشاره شده و آمده است که دارایی‌های این اشخاص و شرکتها تحریم شده‌اند.
ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، نیز با انتشار بیانیه‌یی گفت: آمریکا از طریق اقداماتی هم‌چون تحریم امروز اشخاص و شرکت‌های مرتبط با حزب‌الله، به مقابله با اقدامات مخفیانه این گروه جهت تأمین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش در لبنان و منطقه ادامه خواهد داد.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: «حزب‌الله شبکه‌یی از شرکتها را ایجاد کرده است تا فعالیت‌های خود را مخفی کند و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود را تأمین مالی کند، همه این اقدامات به قیمت فرار از پاسخگویی و امنیت عمومی در لبنان و منطقه است. لیست‌گذاری این شبکه نشان‌دهنده تعهد دولت ایالات متحده به حفاظت از بخش خصوصی و سیستم مالی لبنان در برابر سوء‌استفاده حزب‌الله با هدف قرار دادن و افشای فعالیت‌های مالی این گروه است».

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است:

حزب‌الله به بهره‌برداری از بخش خصوصی و فعالیت‌های تجاری برای تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی و بی‌ثبات کننده خود ادامه می‌دهد.

ایالات متحده متعهد به محافظت از سیستم مالی بین‌المللی در برابر سوء‌استفاده‌های حزب‌الله و حمایت از تجارتهای قانونی در لبنان، عراق و خاورمیانه گسترده‌تر است. امروز، ایالات متحده یک تاجر و تسهیل کننده مالی کلیدی حزب‌الله و هم‌چنین چندین شرکت و شرکای او در لبنان و عراق را نامگذاری کرد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، احمد جلال رضا عبدالله و شبکه همکاران و شرکت هایش را تحت فرمان اجرایی (E. O.) ۱۳۲۲۴، با اصلاحیه، تعیین کرده است که تروریستها، رهبران گروه‌های تروریستی و سایر مقامات، و کسانی که ارائه می‌کنند را هدف قرار می‌دهد.

حمایت از اقدامات تروریستی یا از افراد تحریم شده تحت دستور E. O. ۱۳۲۲۴. ایالات متحده حزب‌الله را در سال۱۹۹۷ به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و در سال۲۰۰۱ به‌عنوان یک سازمان تروریستی جهانی نامگذاری شده است.

حزب‌الله شرکتها را تغییر می‌دهد تا مالکیت خود را پنهان کنند و شرکتها را قانونی جلوه دهد. از طریق اقداماتی مانند آنچه که امروز انجام می‌شود، ما به مقابله با بهره‌برداری حزب‌الله از شرکتها برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و تلاشهای آن برای بی‌ثبات کردن لبنان و منطقه گسترده‌تر ادامه می‌دهیم. ​​​

شبکه عبدالله

احمد عبدالله از کارمندان ارشد خود، از جمله حسین کامل عطیه (حسین عطیه) برای ایجاد تجارت در سراسر خاورمیانه به‌نمایندگی از حزب‌الله استفاده کرد. حسین عطیه و سایر کارمندان و بستگان به فراهم کردن مشروعیت ظاهری برای این شرکتها کمک کردند... .

جوزف ایلیا هیدموس، یکی دیگر از کارمندان ارشد احمد عبدالله است، که به او کمک کرد تا از طرف حزب‌الله شرکتهای جدیدی در سراسر خاورمیانه تأسیس کند... .

علی رضا عبدالله، برادر دیگر احمد عبدالله، در سال ۲۰۲۰ برای پیشبرد پروژه‌های سرمایه‌گذاری آنها در عراق به‌نمایندگی از حزب‌الله با احمد عبدالله به‌صورت تنگاتنگ هماهنگ کرد... .

در مارس ۲۰۲۰، احمد عبدالله و برادرش علی رضا عبدالله از حزب‌الله برای خرید یک کارخانه بطری سازی در عراق پیش قدم شدند. این خرید به‌عنوان بخشی از تلاش حزب‌الله برای باز کردن جبهه‌های اطلاعاتی و تجاری در عراق برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری تلقی می‌شد که می‌تواند به جبهه‌ای برای سپاه پاسداران و حزب‌الله در این کشور تبدیل شود... .

علی رضا عبدالله در دهه ۱۹۹۰ از سوئد اخراج و در نتیجه فعالیت هایش به‌نمایندگی از حزب‌الله و به‌دلیل برنامه‌ریزی برای حمله به سفارت اسراییل در استکهلم دیپورت شد... .

یونایتد جنرال هلدینگ SAL توسط احمد عبدالله و مقامات ارشد حزب‌الله مانند محمد قصیر برای ایجاد زیرساختهای تجاری، قانونی و نظارتی به نفع حزب‌الله و امکان واردات نفت ایران از طرف حزب‌الله استفاده شد... .

پیامدهای تحریمها

در نتیجه اقدام امروز، همه اموال و سود ناشی از اموال اشخاص حقیقی و حقوقی لیست‌گذاری شده فوق‌الذکر که در ایالات متحده هستند یا در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مسدود شده و باید به OFAC گزارش شود. …

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a675da4-14e4-4ae0-8877-3679aff2aac6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات