728 x 90

تحریم عامل فروش هواپیمایی «ماهان ایر» در چین توسط آمریکا

تحریم شرکت ماهان ایرا
تحریم شرکت ماهان ایرا

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳۰ اردیبهشت اعلام کرد دفتر نمایندگی مستقر در شانگهای چین که از طریق یک شرکت واسط به نام شرکت «سینت لوجستیک» عمل می‌کند هفتمین نمایندگی فروش ماهان ایر است که از سال۲۰۱۸میلادی تاکنون بنا بر قوانین ضدتروریسم آمریکا به‌خاطر حمایت و تأمین سپاه تروریستی قدس و توسعه سلاحهای کشتار جمعی مورد تحریم قرار گرفته است.

این شرکت فروش و رزرواسیون محموله‌های باربری شرکت ماهان ایر در شانگهای چین را نمایندگی می‌کند و به شرکت ماهان ایر خدمات رسانی می‌کند. نمایندگیهای فروش کل، شرکتهای ثالثی هستند که به شرکتهای هواپیمایی خدماتی از قبیل خدمات مالی، مدیریتی، بازاریابی را ارائه می‌کنند.

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: «رژیم ایران شرکت هواپیمایی ماهان ایر را برای حمایت از رژیم نامشروع و فاسد ونزوئلا به کار گرفته است. هم‌چنان که برای رژیمهای سوریه و نیروهای تروریستی نیابتی خود در خاورمیانه به کار می‌گیرد».

منوچین افزود: «ما در هدف قرار دادن موجودیتهایی که روابط تجاری خود با ماهان ایر را حفظ می‌کنند تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: «برای سالیان ماهان ایر تروریستها و محموله‌های مرگبار را در خاورمیانه از جمله برای رژیم آدمکش اسد در سوریه جابه‌جا کرده است. ماهان ایر نیروهای سپاه قدس، تسلیحات، تجهیزات و منابع مالی خارجی آن را برای حمایت از عملیات نیروی قدس در منطقه حمل و نقل کرده است.»

ماهان ایر در اکتبر سال۲۰‍۱۱ میلادی به‌خاطر تأمین مالی، تکنولوژیکی و لجستیکی سپاه تروریستی قدس مورد تحریم آمریکا قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/911b3356-ee31-43b8-9123-7176c8a8f4cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات