728 x 90

تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم سوریه

تحریم جدید خزانه داری آمریکا علیه رژیم سوریه
تحریم جدید خزانه داری آمریکا علیه رژیم سوریه

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۸مقام و ۵شرکت را به جرم همکاری با برنامه تسلیحات شیمیایی رژیم اسد تحریم کرد.

خبرگزاری رویتر ۲۵ژوییه ۲۰۱۸- ۳مرداد۹۷

خزانه‌داری آمریکا کسانی که مرتبط با تسلیحات شیمیایی رژیم سوریه هستند را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی اطلاعیه‌یی تحریمهایی را علیه ۵شرکت و ۸مقام از اشخاص مرتبط با برنامه تسلیحات شیمیایی را روز چهارشنبه اعمال کرد..

گروههایی که هدف این تحریمها قرار گرفتند عناصر کلیدی یک شبکه بودند که تجهیزات الکترونیک لازم را برای سیستم سازنده تسلیحات شیمیایی رژیم بشار اسد تهیه می‌کردند..

سیگال مندلکر قائم‌مقام امور تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا: استفاده وحشتناک رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی شامل حملات علیه زنان و کودکان بیگناه عمیقاً ما را تحت تأثیر قرار داده است.

مندلکر افزود امروز ما به کارزار خود برای متوقف‌ساختن حملات بیرحمانه رژیم اسد با هدف قرار دادن شبکه‌های تهیه و تجهیز این رژیم با تسلیحات شیمیایی ادامه می‌دهیم.

 


کشتار شیمیایی اسد در خان شیخون

شورای ملی مقاومت ایران در ارتباط با تهاجم شیمیایی رژیم اسد به منطقه خان شیخون که در چهارم آوریل ۲۰۱۷ انجام شد و نزدیک به ۱۰۰کشته و ۲۰۰مصدوم به جا گذاشت در اطلاعیه‌یی نوشت:

بررسی وقایع قبل و بعد از حمله شیمیایی بشار اسد به شهر خان شیخون، به‌روشنی نشان می‌دهد که هدف این حمله پشتیبانی از عملیات سپاه پاسداران در شمال استان حما بوده است. از آنجایی که ارتش آزاد و اپوزیسیون سوریه از روز اول فروردین۹۶(۲۱مارس۲۰۱۷) در شمال حما شروع به پیشروی کرده و به سه کیلومتری شهر حما رسیدند، سپاه نیروهای خود در دمشق و حومه آن را به همراه بالاترین فرماندهانش به این منطقه فرستاد. در حال حاضر این نیروها در شمال و غرب شهر حما و اطراف شهرک سوران حضور دارند. از جمله این نیروها گردانهای لشگر ۱۹فجر شیراز و گردانهای لشکر موسوم به نبی اکرم از کرمانشاه، گردانهای ویژه صابرین از استان تهران و نیروهای تیپ نینوا از استان گلستان هستند.

 

کشتار شیمیایی اسد در غوطه شرقی

در این تهاجم که نیروهای اسد در سال ۲۰۱۳مرتکب آن شدند بیش از ۱۵۰۰نفر جان خود را از دست دادند. در میان قربانیان زنان، کودکان و بعضاً تمامی اعضای یک خانواده وجود داشتند. رژیم اسد در این تهاجم از گاز اعصاب نیز استفاده کرد.

حملات شیمیایی غوطه یک سری از حملات شیمیایی است که در تاریخ ۲۱اوت ۲۰۱۳در منطقه غوطه در استان حومه دمشق در سوریه رخ داد. رژیم اسد در ابتدا وقوع حملات شیمیایی را انکار کرد، اما بعد مخالفانش را مسئول این حملات دانست.ایالات متحده آمریکا، فرانسه، اسرائیل، سوئد، بریتانیا و ترکیه رژیم اسد را مسئول این تهاجم دانستند. برخلاف این‌که دولت اوباما اعلام کرده بود تهاجم شیمیایی اسد به مردم سوریه خط سرخ است ولی هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداد. فعالان حقوق‌بشر در دمشق گفتند بعد از این تهاجم در ابتدا به بازرسان اجازهٔ ورود به منطقه برای تحقیق داده نشد، ولی بعد از درخواست آنها در ۲۴اوت حکومت سوریه طی سی ساعت یعنی در ۲۵اوت به آنها اجازهٔ ورود به منطقه را داد. در ۲۶اوت بازرسان به بعضی از مناطق دسترسی پیدا کردند، اما بعد از گذشت یک ساعت و نیم نیروهای دولتی سوریه آنها را مجبور به بازگشت از محل کردند و بازرسان امکان دسترسی به شش منطقه اصلی را نیافتند. وال استریت جورنال نوشت، مقامات آمریکایی از بازرسان سازمان ملل خواستند که برگردند چون آمریکا شواهد کافی دارد که حمله کار حکومت سوریه بوده‌است. این مقامات همچنین گفتند حکومت سعی داشت با بمباران منطقه شواهد را از بین ببرد.

 

بیشتر بخوانید

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a83b4f5a-a11f-4417-b74d-41ca03791c54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات