728 x 90

تحریم آمریکا، قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی، هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران

قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی،  هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران
قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی، هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران

تحریم آمریکا علیه رژیم ایران باعث شد که دو شرکت دیگر آلمانی و هندی همکاری خود را با رژیم ایران کاهش بدهند. این دو شرکت پالایشگاه نفت نارایا انرژی هند و شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید هستند. هم‌چنین شرکتهای مزدای ژاپن و هیوندای کره جنوبی نیز همکاری خود را با رژیم قطع کردند.

این در حالی است که از روز ۱۸اردیبهشت ۹۷ دونالد ترامپ از برجام خارج شد دهها شرکت و کمپانی عظیم اروپایی و آمریکایی و آسیایی فعالیتهای خود را در ایران متوقف کرده یا معاملات خود را به‌حالت تعلیق درآوردند.

 

پالایشگاه نفت نارایا در هند

پالایشگاه نفت نارایا انرژی هند اعلام کرد همکاری خود را با رژیم آخوندی کاهش می‌دهد. پالایشگاه نفت هند اعلام کرد قصد دارد از ماه جاری خرید نفت از ایران را به نصف برساند. این شرکت هم‌اکنون در ماه حدود ۶میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری می‌کند.

 

شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید

شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید اعلام کرد که خدمات خود را به مقصد تهران به نصف کاهش می‌دهد. این شرکت پنجمین شرکت کشتیهای باری جهان است.

در همین زمینه شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک گفته است که در حال ارزیابی شرایط است.

 

مزدا و هیوندای قرارداد خود با شرکتهای رژیم را لغو کرده‌اند

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۲۱خرداد/ ۱۱ژوئن گفت که شرکتهای خودروسازی مزدا و هیوندا پس از خروج آمریکا از برجام قراردادهای خود با شرکتهای ایرانی را لغو کرده‌اند.

ملکی درباره لغو قرارداد پژو با خودروسازان ایرانی نیز گفته است: «شرکتهای خارجی که با ایران طرف قرارداد بودند قبل از برجام نیز در زمان تحریم ایران را ترک کردند و یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کردند و از همکاری خودداری نمودند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رژیم افزود:‌ "تولیدکنندگان کشورهای اروپایی معمولاً تحت تأثیر آمریکا قرار دارند و منافعی که با این کشور دارند بیشتر است. این تولیدکنندگان در صحبتهای خود مطرح می‌کردند که چندین برابر منافعی که در ایران دارند در آمریکا دارند و آن را فدا نمی‌کنند».

مسئولان پژو به‌رغم فعالیت گسترده این شرکت در ایران، از جمله گفته بودند منافع‌شان در ایران حتی کمتر از یک درصد گردش مالی این خودروسازی را تشکیل می‌دهد.

 

خروج شتابان شرکتهای بزرگ بین‌المللی از ایران

در هفته‌های اخیر، شرکتهای بزرگ نفتی توتال فرانسه و لوک اویل روسیه و شرکت‌ خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه از انجام پروژه‌های خود در ایران منصرف شده‌اند و شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا نیز اعلام کرده است که به رژیم ایران هواپیمایی نخواهد فروخت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمان اعلام خروج ایالات متحده از برجام گفت مقامهای رژیم ایران طی دوره زمانی که از اجرای برجام می‌گذرد برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم خود کاری از پیش نبردند.

 

مطالب مرتبط

روند شتابان تحریم نفتی از سوی پالایشگاههای جهان

شرکت هواپیماسازی امبرائر برزیل - توقف معامله یک میلیارد دلاری با رژیم ایران

سوئیفت با قطع شریان مالی می‌تواند اقتصاد رژیم ایران را "فلج کند"

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfb5accc-9b41-48b5-b636-493036078043"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات