728 x 90

تحریمهای واشینگتن تأمین مالی تروریستها توسط آخوندها را مشکل می‌کند

موسی افشار
موسی افشار

پایگاه خبر رسانی الکون نیوز اردن با درج گزارشی در مورد تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران به‌نقل از «موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران» نوشت:

تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران این کشور را از کمک مالی به شبه‌نظامیان وابسته به خودش در یمن و دیگر کشورهای منطقه محروم خواهد کرد.

موسی افشار گفت:‌ رژیم ایران ۱۵۰میلیارد دلار از داراییهای منجمد شده که با امضای توافقنامه اتمی آزاد شدند را دریافت کرد ولی یک دلار(هم) از این پول را برای مردم ایران خرج نکرد بلکه آن را برای کمک مالی به شبه‌نظامیان تروریستی سوریه و یمن و عراق هزینه کرد.

 

موسی افشار اضافه کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام می‌بینیم که مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری مذهبی حامی تروریسم را به‌رسمیت شناخته و خواستار برقراری یک جبهه جهانی برای مقابله با رژیم آخوندی که از تروریسم پشتیبانی می‌کند، می‌شود.

عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت تأکید کرد بایستی توافق جدید با رژیم ایران دارای نکات بسیاری باشد که مهمترین آنها عبارت است از: پایان یافتن برنامه‌های موشکی ایران و به‌رسمیت شناختن استقلال عراق و خلع‌سلاح شبه‌نظامیان رژیم ایران در این کشور و بیرون کشیدن کامل شبه‌نظامیان این رژیم از سوریه همراه با توقف کامل پرتاب موشک به همسایگان در خلیج‌فارس و قطع حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان تروریستی در یمن.

 

برجام پول خون در اختیار رژیم ایران قرار داد

 

موسی افشار در ادامه مطلب خود به پیامدهای برجام در منطقه و بهره‌برداریهای نابجایی که نظام حاکم بر ایران در از بین بردن ثبات در این بخش مهم از جهان کرد افزود: «رژیم علی خامنه‌ای برای جبران نیاز خود به ساختن بمب اتمی، تلاش کرد که در مناطق مهمی از خاورمیانه مانند یمن نفوذ کرده و با موشکهای بالستیکی کشورهای منطقه را تهدید کند و این رژیم در اینجا از توافق اتمی بر علیه کشورهای منطقه و حاکمیت آنها در میهن‌شان استفاده بسیاری نمود.»

افشار خاطرنشان ساخت که توافق اتمی ایران نواقص مرگباری داشت و پول خون در اختیار رژیم ایران و ابزارهای آن مانند سپاه پاسداران به فرماندهی قاسم سلیمانی قرار داد و موضوعی که پمپئو از آن صحبت می‌کند بعد از آنست‌ که رژیم ایران از قطعنامه‌های سازمان ملل تبعیت نکرد.

موسی افشار خاطرنشان ساخت که رژیم ایران با توافق اتمی از امتیازات مجانی و غیرقابل توجیه این توافق مانند «عدم بازرسی جدی از تأسیسات هسته ای» و عدم نظارت بر داراییهایی که آزاد شدند سوء‌استفاده کرد.

 

مطالب بیشتر در مورد تحریمهای آمریکا علیه رژیم حاکم بر ایران:

پمپئو: برقراری سختترین تحریمهای تاریخ علیه رژیم آخوندی

 

۱۲ماده اعلام شده از سوی پمپئو:

استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران

مواد دوازده گانه خواسته شده از رژیم ایران عبارتند از:

  • اول، (رژیم) ایران باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سرگذشت کامل ابعاد نظامی قبلی برنامهٔ اتمیش را اعلام کند و به‌طور دائم و قابل راستی‌آزمایی، از چنین فعالیتی تا به ابد دست بکشد.
  • (رژیم) ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز در پی بازپردازش پلوتونیوم نباشد. این شامل بستن راکتور آب سنگین آن است.
  • (رژیم) ایران باید همچنین به آژانس دسترسی نامحدود به تمامی سایتها در سراسر کشور بدهد.
  • (رژیم) ایران باید به تکثیر موشکهای بالستیک را به پایان بدهد و پرتاب آتی یا توسعه توانمندی موشکهای دارای توانمندی اتمی را متوقف کند.
  • (رژیم) ایران باید تمامی شهروندان آمریکایی و نیز شهروندان از کشورهای متحد و شریک ما را آزاد کند که بر پایه اتهامات جعلی در بازداشت یا در ایران مفقودند.
  • (رژیم) ایران باید به حمایت از گروه‌های تروریستی خاورمیانه پایان بدهد، از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین.
  • (رژیم) ایران باید به حق حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و اجازهٔ خلع سلاح، رفع بسیج و ادغام مجدد شبه‌نظامیان شیعی را بدهد.
  • (رژیم) ایران باید به حمایت نظامی از شبه‌نظامیان حوثی پایان بدهد و در راستای یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن کار کند.
  • (رژیم) ایران باید تمامی نیروهایی را که تحت فرماندهی (این رژیم) هستند از سوریه خارج کند.
  • رژیم) ایران باید به حمایت از طالبان و سایر تروریستها در افغانستان و منطقه پایان بدهد و پناه‌دادن به القاعده را متوقف کند.
  • (رژیم) ایران باید به حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران از تروریستها و شبه‌نظامیان شریکش پایان بدهد.
  • (رژیم) ایران باید همچنین رفتار تهدیدآمیزش را علیه همسایگان متوقف کند، که بسیاری از آنها متحدان آمریکا هستند. این قطعاً شامل تهدیدات آن به نابودی اسراییل و شلیک موشک به عربستان سعودی و امارات و همچنین شامل تهدیدات برای ناوبری بین‌المللی و حملات مخرب سایبری است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پایان تأکید کرد: می‌دانید این فهرست بسیار طولانی است ولی اگر شما نگاهی به آن بیندازید اینها فقط ۱۲خواست بسیار پایه‌یی هستند. طول این فهرست، صرفاً به اندازه ابعاد رفتار شرورانه (رژیم) ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/856a1798-e454-48d4-8de8-9128650c7bcf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات