728 x 90

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کیوان همدان، پیمانی صنعت نفت و کارگران اخراجی شهرداری زنجان

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی صنعت نفت
تجمع اعتراضی کارگران پیمانی صنعت نفت

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کیوان همدان

روز سه‌شنبه ۴آذرماه، شماری از کارگران کارخانه کیوان همدان برای دومین روز متوالی در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی مقابل ساختمان شرکت اقدام به برگزاری تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض این کارخانه گفت، بیش از یک دهه است که صنایع غذایی کیوان واقع در همدان، به بخش خصوصی واگذار شده و از آن زمان تاکنون کارگران با مشکل امنیت شغلی دست به گریبان شده‌اند.

در خلال ۱۱سال گذشته کارگران این شرکت زیر مجموعه هلدینگ داروگر بارها اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی‌سازی، عملکرد مدیران شرکت و بی‌تفاوتی مسئولان استان همدان و کشور به‌نمایش گذاشته‌اند، اما تاکنون هیچ مقام مسئولی پاسخگوی آنها نبوده است.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی صنعت نفت

روز سه‌شنبه ۴آذرماه، بیش از یکصد نفر از کارگران پیمانی صنعت نفت در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و دیگر وعده‌های مقامات نفت، مقابل وزارت نفت در تهران تجمع کردند.

شایان ذکر است با گذشت بیش از ده ماه از ابلاغیه اسفندماه۹۸ وزیر نفت مبنی بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل جهت ۱۰۶هزار نفر از نیروهای پیمانکاری صنعت نفت، هنوز این دسته از کارکنان در انتظار تحقق این وعده هستند. این طرح قرار بود از اول فروردین‌ماه سال جاری اجرایی شود.

هم‌چنین علاوه بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار بود از اول فروردین‌ماه سال جاری بیمه تکمیلی این دسته از کارکنان نیز اجرایی شود اما هم‌چنان با گذشت بیش از ۸ماه از سال جدید هنوز این موضوع نیز اجرایی نشده است.

تداوم تجمع کارگران اخراجی شهرداری زنجان

روز سه‌شنبه ۴آذرماه، شماری از کارگران اخراجی شهرداری زنجان برای چندمین بار با درخواست بازگشت به کار مقابل شهرداری این شهر تجمع اعتراضی کردند.

قابل ذکر است، تعداد ۱۷۴نفر از کارگران فضای سبز شهرداری زنجان هم‌چنان بلاتکلیف و در انتظار جلسه تعیین‌تکلیف وضعیتشان توسط اعضای شورای شهر و شهرداری هستند.

این کارگران که دارای بیش از ۴سال سابقه کاری می‌باشند، اواخر تابستان سال جاری به بهانه‌های مختلف از کار اخراج شده‌اند.

ملاحظه: خبرگزاری حکومتی تسنیم نیز اذعان کرده است که، هر روز شاهد تجمع و رفت‌وآمد این کارگران اخراجی به شورای شهر و شهرداری هستیم که در بلاتکلیف به‌سر می‌برند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47173349-49ba-4726-91d3-c9b3270c585a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات