728 x 90

تام ریج: برای ایران یک آلترناتیو، یک راه نو و بهتری وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت و مریم رجوی است

سنای آمریکا - بررسی چشم انداز تغییر در ایران – حمایت از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی

vlcsnap-۲۰۱۹-۰۳-۲۷-۰۷h۳۳m۰۷s۴۹۰
vlcsnap-۲۰۱۹-۰۳-۲۷-۰۷h۳۳m۰۷s۴۹۰

در آستانه نوروز، یک جلسه تحت عنوان حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران در سالن مشهور جان کندی در سنای آمریکا برگزار شد. در این جلسه که با حضور سناتورهای ارشد از هر دو حزب و شخصیتهای برجسته سیاسی و مقامات پیشین ایالات متحده برگزار گردید، استمرار قیام، چشم‌انداز تغییر در ایران، ضرورت حمایت دو حزبی از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران مورد بحث قرار گرفت و ترفندها و اقدامات رژیم آخوندی در توطئه‌های تروریستی و شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران محکوم گردید.

 

سناتورهای ارشد جین شهین عضو کمیته خارجی، کمیته قوای مسلح و کمیته تخصیص بودجه، و جان بوزمن، رئیس زیرکمیته بازسازی نظامی در کمیته تخصیص بودجه آمریکا از آرمانهای مردم ایران برای آزادی حمایت کردند.

 

در این جلسه همچنین ژنرال جیمز جونز، اولین مشاور امنیت ملی دولت اوباما، سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاونت ریاست جمهوری، فرماندار تام ریج، اولین وزیر امنیت ملی آمریکا، و سفیر لینکلن بلومفیلد مدیر کل سابق وزارت‌خارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی شرکت و سخنرانی کردند. آنان در سخنان خود، از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی حمایت کرده و آنرا یک برنامه روشن برای ایران آینده و شورای ملی مقاومت ایران را آلترناتیو دموکراتیک رژیم فعلی در ایران توصیف کردند.

 

تام ریج، وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا:

خیلی متشکرم سفیر. خانمها و آقایان سال نو مبارک.

متشکرم سفیر. خانمها و آقایان سال نو مبارک.

این یک اجتماع منحصر به‌فرد است و من می‌دانم که افرادی در این جلسه هستند که تاریخچه شورا را می‌دانند و از این سازمان حمایت کرده‌اند،

من می‌خواهم یک داستان شخصی بگویم. وقتی من وزارت امنیت داخلی را ترک کردم از من خواسته شد که از شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنم. سازمان مجاهدین خلق ایران. و در آن زمان، همان‌طور که سفیر بلومفیلد گفت، این سازمان به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شده بود. و آنچه نمی‌دانید این است که من در زمان خدمت در کاخ سفید من هر روز صبح خیلی زود با افرادی در دفتر کاخ سفید دیدار می‌کردم که یک سری تهدیدهای تروریستی علیه مردم آمریکا و منافع آمریکا هم در داخل و هم در خارج را بررسی می‌کردند.

در آن زمان که در واشنگتن دی.سی بودم، از اکتبر ۲۰۰۱تا ۲۰۰۵وقتی که پستم را ترک کردم، و این مدت خیلی طولانی است، من حداقل در ۱۰۰۰بریفینگ شرکت کردم و فقط خدا می‌داند هزاران صفحه در مورد تهدیدات تروریستی را خواندم. و جامعه اطلاعاتی منابع مختلفی را که آنها معتقد بودند این تهدیدات از آنجاست شناسایی کرده بودند.

من باید به شما بگویم که یکی از دلایلی که من تصمیم گرفتم از آرمان مردم ایران حمایت کنم، این بود که مجاهدین هرگز و هرگز نه حتی یک روز و نه حتی در یک یادداشت، حتی در یک صفحه، و نه حتی در یک اتهام، که آنها یک سازمان تروریستی بودند، ظاهر نشدند و این امروز در شخصیتهایی که در جلسه امروز حضور دارند منعکس می‌شود.

ما اعضای هیأتهای دیپلماتیک را داریم، مقامات نظامی و سیاسی را داریم. شما باید همچنین بدانید که در گروه چند صد نفره مردان و زنان، رهبران مذهبی، صاحبان مشاغل و.. وجود دارندکه همگی آرمان یک ایران آزاد را مورد حمایت قرار داده‌اند، و همه آنها به‌طور علنی از شورای ملی مقاومت حمایت کرده‌اند. بسیاری از ما، این افتخار را داشتیم که با خانم رجوی ملاقات کنیم. و ما همچنین افتخار داشته‌ایم با خانواده‌هایی که همسرانشان، فرزندانشان، و دوستانشان در بین ۱۲۰هزار شهروندان ایرانی هستند که از زمانی که آخوندها فرهنگ و کشور و مردم فوق العاده، و تاریخ فوق‌العاده را به یغما بردند، اعدام شدند کشوری با فرهنگی که پیچیده‌ترین فرهنگ در جهان و باسوادترین و جوانترین جمعیت در جهان است. کشوری که متأسفانه زیر چکمه‌های کسانی سرکوب می‌شوند که در این شهر به آنها هرازگاهی میانه‌رو گفته می‌شود.

یکبار از من سؤال شد که نظر من درباره روحانی و رژیم میانه‌روی‌اش چیست؟

بگذارید به متمم اول قانون اساسی‌مان اشاره کنم. من گفتم این فرد از من درباره رژیم میانه‌رو سؤال کرد. و من گفتم، خوب بگذارید ببینیم. ما بیش از ۱۰۰شبکه و تلویزیون داریم. که به‌راحتی می‌تواند کل کشور را تحت پوشش خبری قرار دهد. ما در همه جا روزنامه داریم. با من درباره آزادی مطبوعات در این رژیم به‌اصطلاح میانه‌رو صحبت کن. آیا آنها آزاد هستند هرکجا که می‌خواهند بروند؟ آیا آنها آزادند هر چه می‌خواهند بنویسند؟ آیا آنها آزاد هستند روحانی را با سؤالاتی درباره عملکردهای خودش و دولتش و سپاه پاسداران و زندانیان سیاسی، به چالش بکشند؟ رژیم میانه‌رویی وجود ندارد.

خوب، درباره آزادی اجتماعات چی؟ آیا آزادی اجتماعات وجود دارد؟ فکر می‌کنم همان‌طور که سناتور لیبرمن توضیح داد، بین ۸تا ۱۰هزار نفر از زمان قیام دسامبر ۲۰۱۷ دستگیر شده‌اند. پس آزادی تجمع هم وجود ندارد.

درباره آزادی مذاهب چی؟ خوب، من متأسفم که ایده مخالفت سیاسی و حفاظت از مخالفت سیاسی در این رژیم میانه‌رو وجود ندارد.

لذا، این کادرهای بی‌نظیر زن و مرد از هر بخشی از جامعه آمریکا، تصمیم گرفتیم که آرمان خودمان را این قرار دهیم که هر کاری از دستمان برمی‌آید بکنیم تا به‌طور علنی از خانم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنیم. تغییر رخ خواهد داد. تغییر رخ خواهد داد. و این تغییر به‌معنای بازگشت به عقب، به سلطنت، که نمی‌توان آنرا به هیچ‌وجه و به هیچ شکلی دموکراتیک خواند، نیست. این تغییر به‌معنای حفظ وضعیت موجود هم نیست. بلکه این تغییر برای آزادی، برابری و اولویت داشتن رأی توسط کسانی است که می‌توانند وارد رقابت بشوند، کسانی که می‌توانند از طریق رأی آزاد و دست کاری نشده زنان و مردان، شهروندان ایران انتخاب شوند.

می دانید، من به گذشته که فکر می‌کنم، صحبت‌های بسیار تأثیرگذاری با مادرانی داشته‌ام که یا پسران و یا دختران خود و یا همسران خود را از دست داده‌اند – این رژیم زنان و مردان را هم اعدام کرده است. و چرا آنها را به زندان انداختند؟ و چرا شکنجه شدند؟ به‌خاطر این‌که صدای مخالفت را بلند کردند. به‌خاطر این‌که جزو مخالفان بودند و علناً از آزادیها و امتیازاتی که ما هر روز از آنها بهره ور هستیم، حمایت کردند و به‌خاطر آن به‌ شهادت رسیدند. به‌خاطر حمایت از آزادیها و فرصتها برای صحبت کردن، برای تجمع و برای مخالفت و برای به چالش طلبیدن مسئولانه و صلح‌آمیز این رژیم. ۱۲۰هزار نفر. این یک انقلاب ساکت نیست. این یک انقلاب قدرتمند است، تعهد به آرمانی که بزرگ است.

لذا، من از ایده یک سال نو و یک روز نو خوشم می‌آید. یک روز نو خواهد آمد، ولی به‌صراحت بگویم، جامعه جهانی باید کارهای بیشتری را انجام دهد. ما پرزیدنت ترامپ را تشویق می‌کنیم. من خوشحالم شما به او اشاره کردید. منظورم این است که خیلی روشن است که سفیر بولتون و بقیه درباره رژیم ایران چه فکر می‌کنند. ولی با صراحت، از نظر من، من می‌خواهم ببینم که رژیم ایران نتواند هیچ میزانی از انرژی را صادر کند. من فکر می‌کنم این ایده بسیار عالی است. شما می‌خواهید روی رژیم فشار بیاورید. و متأسفانه، این به آن معنی است که مردم رنج خواهند برد، ولی آنها همین حالا رنج می‌برند. و شما می‌گویید، از کجا می‌دانی؟ خوب، تورم ۴۰درصد است، بیکاری ۵۰درصد است، ریال ۷۰درصد ارزش خودش را از دست داده است. لذا، شما می‌باید فشار را ادامه دهید و پرزیدنت را و دولت و کنگره را تشویق کنید تا موضع علنی خودشان را حفظ کنند. این یک رژیم میانه‌رو نیست. این یک رژیم بیرحم، خشن و توتالیتر است.

یک روز نو خواهد آمد، ولی این در صورتی محقق خواهد شد که نه فقط مثل امروز، ما گردهم جمع شده و درباره آن صحبت کنیم، بلکه کنگره و این دولت نیاز است به این رژیم فشار اعمال کنند. مانند فراخوان ژنرال جونز به جامعه بین‌المللی برای سفت کردن پیچها علیه این رژیم.

می‌توانید تصور کنید، که رژیم ایران ۶۵بار توسط ملل ‌متحد محکوم شده است؟ و آنها هنوز سر کار هستند. ولی یک آلترناتیو وجود دارد. یک راه بهتری وجود دارد. یک راه نویی وجود دارد. و این شورای ملی مقاومت ایران است. این خانم رجوی است، ایرانی که در آن آزادی مطبوعات، تجمعات، بیان، مخالفت، بردباری و یک ایران غیراتمی وجود دارد و این ایران می‌تواند به خانواده ملتها بپیوندند و فرهنگ و تاریخ و ادبیات و جمعیت دینامیکش را با جامعه بزرگ جهانی مخلوط کنند و به آن فایده برساند.

با تشکر از شما.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e9394ed-e54c-4842-926a-8815e4291ed3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات