728 x 90

بیانیه مشترک کشورهای اروپایی: رژیم ایران به تعهداتش در برجام عمل کند

کشورهای اروپایی
کشورهای اروپایی

فرانسه، انگلستان، آلمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌یی ضمن ابراز نگرانی عمیق از اقدامات اخیر رژیم ایران، از تهران خواستند به تمامی تعهداتش در برجام پایبند بماند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فوق‌العاده ۸سپتامبر خود تأیید کرده است که در نطنز سانتریفوژهای پیشرفته نصب شده‌اند یا در حال نصب شدن هستند. فرانسه، آلمان، انگلستان و نماینده عالی نسبت به این اقدامات عمیقاً نگران هستند.

آنها از ایران مصرانه می‌خواهند که همه فعالیت‌های که با تعهدات برجامی‌اش منافات دارد را به‌حالت اول برگرداند و از هر گونه گامهای بیشتری خودداری کند. آنها از ایران می‌خواهند که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همه موضوعات ذیربط همکاری کنند از جمله مسائل پادمانی.

در این بیانیه آمده است آنها بر حمایت خود از کار آژانس تأکید می‌کنند و اعتمادمان به شیوه بی‌طرفانه و مستقلی که این آژانس بر تعهدات هسته‌یی ایران نظارت کرده و راستی‌آزمایی می‌کنند، را یادآوری می‌کنند».

 

این بیانیه پس از آن صادر شده است که در جلسه روز دوشنبه شورای حکام آژانس، رئیس موقت این نهاد از رژیم ایران خواست تا سریعاً به سؤالات آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته‌یی‌اش پاسخ دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05c8a19a-84de-4fcb-9de9-c2e664677fd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات