728 x 90

بیانیه مشترک کانادا و آمریکا در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا در مورد وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران
بیانیه مشترک آمریکا و کانادا در مورد وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران

بیانیه مشترک کانادا و آمریکا در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران
سایت وزارت خارجه آمریکا ۱۸آذر ۱۴۰۱: متن بیانیه زیر توسط دولتهای آمریکا و کانادا منتشر شده است.

کانادا و آمریکا در محکومیت اقدامات خشونت‌آمیز وحشیانه جمهوری اسلامی علیه معترضان مسالمت‌آمیز و سرکوب مداوم مردم ایران متحد هستند. ما هم‌چنین ظلم و ستم فراگیر رژیم ایران و خشونت دولتی علیه زنان را محکوم می‌کنیم. در حالی که این نگرانی‌های دیرینه است، تشدید خشونت مقامات رژیم ایران علیه مردم ایران پس از مرگ مهسا «ژینا» امینی، خواستار واکنش‌های پی‌درپی از همه گوشه‌های جهان است.

امروز، ما اقدامات تحریمی هماهنگی را علیه مقامات ایرانی مرتبط با نقض حقوق‌بشر انجام داده‌ایم، از جمله (تحریم) کسانی که مرتکب بخشی از سرکوب وحشیانه مداوم با هدف انکار حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی مردم ایران شده‌اند. تحریم‌های ما در حالی اعمال می‌شوند که سران رژیم ایران بدون اغماض به اعمال خشونت علیه مردم خود ادامه می‌دهد. بنا بر گزارشها، نیروهای امنیتی صدها معترض مسالمت‌آمیز از جمله دهها کودک را کشته‌اند و هزاران ایرانی را به‌طور خودسرانه بازداشت کرده‌اند تا مردم ایران را ساکت کنند.

از گزارشهای اخیر مبنی بر این‌که مقامات رژیم ایران از خشونت جنسی به‌عنوان وسیله‌ای شنیع برای سرکوب اعتراض استفاده می‌کنند، به‌شدت نگران هستیم. دادگاههای ایران نیز اکنون شروع به صدور احکام سختگیرانه برای مدافعان و معترضان کرده‌اند که از مجازات‌های طولانی‌مدت زندان تا اعدام را شامل می‌شود.

ما در حمایت از مردم شجاع ایران متحد هستیم. ما با هم متعهد به یافتن راههای بیشتر برای تحمیل هزینه‌ها بر عاملان نقض حقوق‌بشر علیه ایرانیان هستیم. همه در ایران باید از حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز برخوردار باشند و رژیم ایران باید به استفاده از خشونت علیه مردم خود صرفاً برای استفاده از این حقوق پایان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30f9a4cd-8f5d-4b8d-9a3e-7bcc97de8ca7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات