728 x 90

بیانیه مشترک ۷۰نماینده پارلمانهای کشورهای اروپایی؛ حفاظت از اروپا در قبال تروریسم دولتی رژیم ایران و ابراز نگرانی از نقض حقوق‌بشر در ایران

بيانيه مشترک۷۰نماینده پارلمان های كشورهاي اروپايي
بيانيه مشترک۷۰نماینده پارلمان های كشورهاي اروپايي

بیانیه مشترک ۷۰نماینده پارلمانهای کشورهای اروپایی

حفاظت از اروپا در قبال تروریسم دولتی رژیم ایران

ابراز نگرانی از استمرار نقض حقوق‌بشر و اعدام مخالفان در ایران

نمایندگان کشورهای اروپایی خواستار سه اقدام مشخص بین‌المللی شدند

اول- ادامه مناسبات با رژیم ایران منوط به ضمانتهای لازم برای خاتمه دادن به اقدامات تروریستی در خاک اروپا شود

دوم- اخطارهای عملی لازم به رژیم تهران مانند تعطیل سفارت، اخراج سفیر و دیپلماتهای آن داده شود

سوم- مأموران اطلاعات رژیم تهران در پوشش دیپلمات یا خبرنگار و تاجر باید اخراج شوند

و مؤسسات پوششی دینی و فرهنگی رژیم در خاک اروپا که در خدمت تروریسم و بنیادگرایی است باید برچیده شوند.

توطئه تروریستی علیه جلسه سالانه مجاهدین در پاریس در تیرماه ۹۷

توسط اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران فرماندهی می‌شد

خانم مریم رجوی هدف اصلی این توطئه بود

دهها هزار ایرانی و صدها پارلمانتر و شخصیت سیاسی از کشورهای مختلف

در این گردهمایی حضور داشتند

در ۱۹آوریل۲۰۱۸ نخست وزیر آلبانی

یک توطئه بزرگ تروریستی رژیم ایران در این کشور

علیه گردهمایی مجاهدین در سال نوی ایرانی را فاش کرد

که به اخراج سفیر رژیم ایران و رئیس ایستگاه اطلاعات آن

از این کشور منجر شد

اقدامات تروریستی در اروپا آن روی سکه سرکوب در ایران است

که یک نمونه آن اعدام قهرمان کشتی نوید افکاری جهان را شوکه کرد

متن بیانیه مشترک ۷۰نماینده پارلمان از فرانسه، انگلستان و ایتالیا

از اروپا در قبال تروریسم دولتی رژیم ایران حفاظت کنیم

ما عمیقاً نگران استمرار نقض حقوق‌بشر در ایران از جمله اعدام مخالفان به اتهام شرکت در تظاهرات ضددولتی هستیم.

گزارشهای عفو بین‌الملل در مورد رفتار با دستگیر‌شدگان اعتراضات ضددولتی، ضرورت توجه بیشتر جامعه بین‌المللی به این موضوع را ایجاب می‌کند.

ما هم‌چنین قویاً نگران اقدامات تروریستی رژیم ایران در اروپا هستیم. در جدیدترین گزارش سالانه اداره فدرال امنیت آلمان (ژوئیه۲۰۲۰) – تیر۱۳۹۹ آمده است: «یک دیپلمات رسمی سفارت رژیم ایران در اتریش (دبیر سوم اسدالله اسدی) در ۱ژوئیه۲۰۱۸ – ۱۰تیر۱۳۹۷ بر اساس حکم بازداشت اروپایی، صادره توسط مقامات دادستانی بلژیک، در آلمان دستگیر شد. وی متهم است که به‌عنوان کارمند تمام وقت وزارت اطلاعات فرمانده یک حمله انفجاری برنامه‌ریزی شده علیه گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران در نزدیکی پاریس در تاریخ ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ۹تیر۱۳۹۷ بوده است». .

همین اداره در گزارشهای قبلی خود تصریح کرده بود یک مرکز مهم فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم که ”روی مجاهدین و شورای ملی مقاومت متمرکز است” در ”سفارت رژیم ایران در برلین“ است.

در این گردهمایی علاوه بر خانم مریم رجوی پرزیدنت اپوزیسیون که هدف اصلی این توطئه بود، دهها هزار ایرانی و صدها شخصیت سیاسی از کشورهای مختلف حضور داشتند. این عملیات تروریستی در صورت موفقیت بدون تردید صدها کشته و شمار بیشتری مجروح به‌جا می‌گذاشت.

در ۲اکتبر۲۰۱۸ – ۱۰مهر۱۳۹۷ فرانسه یک دیپلمات رژیم ایران را اخراج کرد و سه وزیر فرانسوی تدارک یک عمل تروریستی در خاک اروپا را محکوم کردند. طی دو سال گذشته شش دیپلمات رژیم از هلند و آلبانی اخراج شدند.

در حال حاضر ۴نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی در بلژیک در زندان به‌سر می‌برند و دادگاه آنها برای ۲۷نوامبر – ۷آذر۱۳۹۹ تعیین شده است. در ۱۹آوریل۲۰۱۸ – ۳۰فروردین۱۳۹۷ نخست‌وزیر آلبانی ادی راما یک توطئه بزرگ تروریستی رژیم ایران در آلبانی علیه گردهمایی مجاهدین در سال نوی ایرانی را فاش کرد که به اخراج سفیر رژیم ایران و رئیس ایستگاه اطلاعات آن از این کشور منجر شد.

اقدامات تروریستی در اروپا، آن‌روی سکه تشدید سرکوب است که یک نمونه آن اعدام قهرمان کشتی نوید افکاری است که جهان را شوکه کرد. رژیم ایران می‌خواهد مخالفان خودش را حتی در خاک اروپا از بین ببرد.

ما معتقدیم، مستقل از پروسه قضایی که به‌طور مستقل در بلژیک جریان دارد، زمان آن فرا رسیده که در برخورد با تروریسم دولتی ایران تجدید نظر شود. ما خواهان آن هستیم که:

اول- ادامه مناسبات با رژیم ایران منوط به ضمانتهای لازم برای خاتمه دادن به اقدامات تروریستی در خاک اروپا شود

دوم- اخطارهای عملی لازم به رژیم تهران مانند تعطیل سفارت، اخراج سفیر و دیپلماتهای آن داده شود

سوم- مأموران اطلاعات رژیم تهران در پوشش دیپلمات یا خبرنگار و تاجر باید اخراج شوند

و مؤسسات پوششی دینی و فرهنگی رژیم در خاک اروپا که در خدمت تروریسم و بنیادگرایی است باید برچیده شوند.

اطلاعیه مطبوعاتی پارلمانترهای کشورهای اروپایی

اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران

طبق یک سند پلیس به مقامات در مورد تلافی احتمالی

گروه‌های مسلح در عراق، لبنان، یمن و سوریه و ایران

در صورت محکوم شدنش در دادگاه هشدار داده است

انجام چنین تهدیدهای مستقیم تروریستی

از سوی دیپلمات یک کشور بسیار خشم آور و عمل باجگیری است

در برابر توسل صریح رژیم ایران به تروریسم

دولتهای اروپا نباید سکوت کنند

دیوید جونز. نماینده ارشد مجلس عوام انگلستان، وزیر سابق ولز و وزیر سابق براگزیت، باب بلکمن. نماینده برجسته مجلس عوام انگلستان و استیو مک کیب، نماینده برجسته مجلس عوام. ناظم سابق پارلمان در دولت حزب کارگر انگلستان، از سوی پارلمانترهای اروپایی اعلام کردند:

بیش از ۷۰نماینده پارلمان ملی از کشورهای مختلف اروپایی خواستار سیاست سخت‌گیرانه‌تری در برخورد با افزایش فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا شدند. یک دیپلمات رژیم ایران و سه مأمور دیگر وابسته به وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران در حال حاضر در زندان بلژیک هستند و به‌دلیل نقششان در یک توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی سالانه اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران در حمایت از ایران آزاد و دموکراتیک در پاریس در تاریخ ۳۰ژوئن۲۰۱۸ ۹- ۹تیر۱۳۹۷ در دادگاهی که برای ۲۷نوامبر – ۷آذر برنامه‌ریزی شده محاکمه خواهند شد.

هفته گذشته خبرگزاری رویترز فاش کرد که اسدالله اسدی، دیپلمات رژیم ایران "طبق یک سند پلیس، به مقامات در مورد تلافی احتمالی گروه‌های ناشناس چنان‌چه او محکوم شود هشدار داد". بر این اساس، "اسدی به پلیس گفت که گروه‌های مسلح در عراق، لبنان، یمن و سوریه و هم‌چنین ایران به نتیجه پرونده وی علاقه‌مند هستند و از حاشیه نگاه خواهند کرد که ببینند بلژیک از آنها حمایت می‌کند یا خیر"

انجام چنین تهدیدهای مستقیم تروریستی از سوی دیپلمات یک کشور بسیار خشم آور و عمل باجگیری است. دولتهای اروپا نباید در برابر توسل صریح رژیم ایران به تروریسم سکوت کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تحقیقات به این نتیجه رسیده است که توطئه تروریستی علیه گردهمایی ایران آزاد، جایی که بیش از یکصد نماینده پارلمان از سراسر اروپا و دهها تن از شخصیتهای برجسته از سراسر جهان در آن حضور داشتند، به‌نمایندگی از رژیم ایران بوده و یک ابتکار شخصی اسدی نبوده است".

از سال۲۰۱۸ - ۱۳۹۷ به‌موازات افزایش اعتراضات ضددولتی در داخل ایران، توطئه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در اروپا، افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است. هدف اصلی توطئه تروریستی در ۳۰ژوئن۲۰۱۸ خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران بود. اگر این عملیات تروریستی موفقیت‌آمیز بود، بدون شک صدها کشته و زخمی‌های بیشتری از جمله شخصیتهای برجسته سیاسی بین‌المللی بر جای می‌گذاشت.

کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای یک ایران دموکراتیک، به همراه ”کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران ”بیانیه‌یی را ارائه داده‌اند که مجموعه‌ای از توصیه‌های سیاست‌گذاری را برای دولتهای اروپا جهت اجرا به‌منظور محافظت از امنیت اروپا ارائه می‌دهد، و تروریسم دولتی ایران در خاک اروپا را به چالش می‌کشد و خنثی و متوقف می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b0df814-1c8b-4228-863f-2dd619725a99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات