728 x 90

به‌دلیل قطع برق، ۱۵ استان روز پنجشنبه به‌عنوان روز تعطیل اعلام شد

قطعی برق در ۱۵ استان
قطعی برق در ۱۵ استان

به‌دلیل سیاست‌های غارتگرانه و ضدمردمی رژیم ۱۵ استان به‌دلیل قطع برق روز پنجشنبه ۲۱ تیر تعطیل شدند.

سایت حکومتی انتخاب نوشت: به‌منظور جلوگیری از خاموشی سراسری و قطع برنامه‌ریزی شده برق در ۱۵ استان روز پنجشنبه به‌عنوان روز تعطیل اعلام شده است. این استانها عبارتند از سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان، قزوین و البرز

روزنامه حکومتی اعتماد روز پنجشنبه نوشت: «برق محله‌هایی از منطقه ۶ تهران از روز جمعه گذشته، هر روز رأس ساعت ۱۲ ظهر به مدت حداقل ۲ساعت قطع می‌شود و طی روزهای گذشته برق محله‌هایی از مناطق مسکونی هم‌چون منطقه ۲ و منطقه ۵ نیز در ساعت مشخص قطع شده است». برخی از ساکنان شهرهای اقماری تهران نیز در تماس از قطع برق و خاموشی طی روزهای گذشته خبر داده و حتی گفته‌اند که در مقاطعی از ساعات روز «آب» نیز قطع می‌شود.

هاشم اورعی یک کارشناس رژیم در رابطه با بحران انرژی گفت: اگر کار عاجل نشود، تا ۵سال دیگر در تمام حاملهای انرژی با بحران مواجه خواهیم بود. سال گذشته ۱۲هزار مگاوات ناترازی داشتیم امسال به ۱۸هزار مگاوات رسیده‌ایم. با این مسیر سال آینده ۲۴هزار مگاوات ناترازی خواهیم داشت.

قطع برق مشکلاتی برای مردم و کسبه در شهرهای مختلف به‌وجود آورده است:

گزارشات مردمی:

بازار تهران ـ تیر ۱۴۰۳

بازار تهران بی‌برقی مطلق حالا خیلی بازار خوب بود کاسبها سه روز چهار روز یک بار دشت می‌کنند. الآن هم که برق می‌ره و قصه‌های تابستون و جمهوری اسلامی کاملاً برقها رفته.

کاشان -۲۰تیر ۱۴۰۳:

سلام، الآن مغازه آرایشگری مشتری عزیز اینجا نشسته اصلاح کنه، الآن برق رفته. الآن همه اینجا نشستند. اینهم از وضعیت بقیه کاسبکاران منطقه. از صبح تا حالا پنج بار برق قطع و وصل شده. رسیدگی نیست.

گلستان -تیر ۱۴۰۳

از ساعت ۷ برق‌های ما می‌ره تا ساعت ۱۱شب. اینجا همه دارند اجاره می‌دهند. ۶۰میلیون ۷۰میلیون همه جا دارند اجاره می‌دهند و اینجا راسته گلستان بعد از فلکه اول. شیرین نانسی. آقا اینجا راسته گلستانه. این فلکه اول این هم راسته. الآن ما دو سه روزه برق نداریم و دقیقاً موقع کاسبی ما برق تعطیل می‌شه. اداره برق هم رفتیم جواب نمی‌دهند می‌گویند همینه که هست نمی‌دانم دقیقاً باید کجا بریم. می‌ریم اداره برق می‌گویند مصرف بالاست. الآن نزدیک سه ساعت برق رفته هر روز هم تکلیف همینه برای ما.

زرند کرمان -تیر ۱۴۰۳

روزها شهرستان زرند در بعضی از مناطق نه تنها آب ندارد، برق هم ندارد. در شهرستان زرند دو نیروگاه برق داریم با این وجود باز هم برق در این شهرستان قطع می‌شود که این خود چالشهایی را به همراه داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9e14806-ab92-4cfa-b6ac-04d12becfc89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات