728 x 90

حسین طائب کیست؟

حسین طائب
حسین طائب
معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی بسیج
حسین طائب طراح نقشه‌های قتل و توطئه‌های مافیایی در نظام ولایت‌فقیه. در کشتن کشیشان مسیحی و در انفجار حرم امام رضا است. حسین طائب یکی از معاونان اطلاعات سپاه و سرکرده سابق بسیج چه پیشینه‌ای دارد. وی متولد سال 1342 در تهران است

 

تحصیلات و سابقه حسین طائب

دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه حسین طائب در مدارس محله شهباز در حوالی میدان ژاله طی شد. در نخستین سالهای پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و فعالیت زیادی در سرکوب و بازجویی از اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران و دیگر نیروهای سیاسی داشت.
حسین طائب از همان ابتدای فعالیتش در سپاه، مدتی مسئول اطلاعات و عملیات سپاه یکم موسوم به ثارالله بود، بعد از اتمام جنگ ضدمیهنی، او همزمان در درس اخلاق آقا مجتبی تهرانی نیز شرکت می‌کند، و آنجا با مجتبی‌خامنه‌ای آشنا و از همان جا کارش به رفت و آمد با علی خامنه‌ای می‌کشد.
علی خامنه‌ای او را به قرارگاه ثارالله تهران فرستاد. وی داماد سید علی اکبر موسوی حسینی نماینده سابق مجلس ارتجاع و باجناق سید حسین شاهمرادی می‌شود. وی همزمان با انجام مأموریت برای سپاه و وزارت اطلاعات، در حوزه‌های علمیه تهران، قم و مشهد دروس طلبگی خواند.

 

عضویت حسین طائب در سپاه و مدارج و منصبها

سال 1361، حسین طائب در نوزده سالگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. شروع فعالیت او در سپاه منطقه 10 تهران بود، بعد از مدتی به سپاه قم و سپاه خراسان رضوی رفت. و سپس به معاونت ضدجاسوسی در وزارت اطلاعات رژیم گماشته شد.
حسین طائب بعد از به قدرت رسیدن خامنه‌ای معاون هماهنگ‌کننده بیت رهبری و بیش از سه سال نیز معاون فرهنگی ستاد مشترک سپاه و نیز فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه موسوم به امام حسین بوده و پیش از آن که در تیرماه ۸۷ به فرماندهی بسیج برسد، جانشینی فرمانده بسیج را برعهده داشت.
حسین طائب همچنین سابقه فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در دوران علی فلاحیان را دارد، از او به‌عنوان یکی از مسئولان سازمان اطلاعات موازی یاد می‌شود، این سازمان که به سرکردگی طائب اکنون به ارگان اصلی اطلاعاتی و امنیتی رژیم تبدیل شده ترکیبی است از ۷ نیروی اطلاعاتی و امنیتی، شامل نهاد اطلاعاتی متعلق به خود خامنه‌ای معروف به اداره ۱۰۱، یکان امنیت ارتباطات، مأموران لباس شخصی، نیروهای بسیجی و واحدهای شبه‌نظامی نیروی انتظامی.
حسین طائب از کاندیداهای تصدی وزارت اطلاعات در دولت دهم بود. مسئولیت او در وزارت اطلاعات با ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و وزارت علی فلاحیان مصادف بود. او یکی از سردمداران قتلهای زنجیره‌یی بود که به‌دلیل اختلافات باندی و به دستور رفسنجانی کنار گذاشته شد. اما بلافاصله به بیت ولی‌فقیه ارتجاع راه یافت و به اتفاق مجتبی‌خامنه‌ای در راه‌اندازی دستگاه اطلاعات موازی نقش فعالی به عهده گرفت.

در جریان قیام۱۸تیر۷۸، حسین طائب که سرکرده اطلاعات سپاه شده بود برخورد با دانشجویان معترض را به عهده گرفت و دستور دستگیری دانشجویان شناسایی شده توسط اطلاعات سپاه را داد.
او همچنین نقش پیام‌رسان و دیکته گوی بیت‌العنکبوت خامنه‌ای به قاضی بدنام مرتضوی در مورد احکام به‌اصطلاح قضایی برای دانشجویان را به عهده داشت.
آخوند حسین طائب در سال ۷۹به اشارهٴ خامنه‌ای یک گروه فاشیستی موسوم به بنیاد ایثارگران تأسیس کرد تا زیر این عنوان بخشی از دژخیمان و نیروهای سرکوبگر رژیم را سازماندهی کند.
آخوند حسین طائب در سال 84، به توصیهٴ مجتبی‌خامنه‌ای به سرکردگی بسیج ضد‌مردمی گماشته شد، تا پیشاپیش با سازماندهی بسیجیان، برای پرکردن صندوقهای رأی به خواسته ولی‌فقیه ارتجاع احمدی‌نژاد را از صندوقها در بیاورد.
وی سپس به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه منصوب شد و در مهر سال ۱۳۸۸ از بسیج کنار گذارده شد و به معاونت اطلاعات سپاه پاسداران منصوب می‌شود.

 

نقش حسین طائب در حوادث قیام سال۱۳۸۸

در طول فرماندهی او بر نیروی مقاومت بسیج، اعتراضات مردم ایران نسبت به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، به‌شدت سرکوب شد. آخوند پاسدار حسین طائب از روز اول قیام نیروهای بسیج را در قالب گردانهای لباس‌شخصی مسلح کرد. سرکردگان گردانها مستقیماً از مجتبی‌خامنه‌ای پسر علی خامنه‌ای دستور می‌گرفتند. نخستین نقش حسین طائب سرکوب‌ راهپیمایی میلیونی مردم تهران در بعدازظهر بیست و پنجم خرداد در میدان آزادی بود. گردانهای بسیج در طول خیابان آزادی دهها تن را مجروح و مصدوم کردند و خسارتهای سنگینی به خودروهای مردم و مغازه‌هایی که به تظاهر کنندگان پناه داده بودند وارد آوردند.
آخوند حسین طائب در جریان سرکوبی قیام ۸۸، مزدوران بسیجی را در دوشاخه به‌کار گرفت، یکی شاخهٴ اطلاعات بسیج به سرکردگی پاسدار نقدی که کارشان بیشتر شناسایی و آدم ربایی و بازجویی بود. و گروه دوم به سرکردگی پاسدار محقق که کارشان گسیل گله‌های بسیجی به خیابانها برای ضرب و جرح و قتل مردم به‌پاخاسته بود.
گزارشها و اخبار در مورد نقش پر رنگ حسن طائب در حوادث بعد از انتخابات ۸۸بسیار است:
از نامه پنج تن از معاونان وزارت اطلاعات به خامنه‌ای که در آن ضمن دعوای باندی به برشمردن سوابق حسن طائب پرداخته و هشدار داده‌اند که با رویه‌های اخیر، وزارت اطلاعات در شرف از هم پاشیدگی است’ .
علی مطهری، در نامه به کیهان نوشت؛ ’شما از سکوت در برابر به خاک افتادن «بسیجی» معترضید، ولی ما علاوه بر آن، به برخاک افکندن «بسیج» به‌خاطر رو در رو قرار دادن آن با مردم عادی معترضیم.’
وقتی ما مدیریت بحران اخیر را به دست افرادی مانند طائب می‌دهیم که با باتون بیشتر مأنوس است تا فکر و عقل و تدبیر، نتیجه همین خواهد بود».

 

نقش حسین طائب در ماجرای قتل ترانه موسوی

ترانه موسوی نام دختر جوانی بود که منابع خبری و شاهدان عینی اعلام کردند در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و در حاشیه تجمعات هفتم تیر در اطراف مسجد قبای تهران (هفتم تیر ماه ۸۸) توسط قرارگاه ثارالله که زیر نظر طائب بود دستگیر و با ونهای سیاه رنگی (این ونهای سیاه انحصاراً متعلق به قرارگاه ثارالله می‌باشد) از صحنه به مرکز ثارالله منتقل شد (در این مرکز یکی از وحشتناک‌ترین زندانهای حکومت وجود دارد) و پس از بازجویی، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و در نهایت به‌شهادت رسید. پیکر او برای از بین بردن آثار جرم به آتش کشیده شد. این عمل آن‌قدر شنیع بود که کروبی در نامه‌یی به رفسنجانی به این موضوع اشاره کرده بود.
بعد از برملا شدن این عمل، طائب که دست‌اندرکار اصلی این عمل جنایت‌کارانه بود، موضعگیری بسیار احمقانه‌ای از خود نشان داد. همه سردمداران رژیم موضوع تجاوز را از پایه و اساس تکذیب و دامن حکومت را از چنین اتهاماتی مبرا می‌دانستند، طائب مطرح کرد که برای اثبات تجاوز در زندان، مدعی باید ۴ شاهد عادل معرفی کند وگرنه به جرم اتهام‌زنی ۸۰ ضربه شلاق خواهد خورد.
حسین طائب با تکیه بر تجربیاتش در وزارت اطلاعات بهترین راه رفع اتهام از خود را منحرف کردن موضوع از طریق یک سناریوی جایگزین دید. وی که با نام میثم سالها مسئول بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات بوده به‌خوبی با این روش آشنا است. در زمان تصدی وی بارها از سناریوهای جعلی برای هدایت افکار عمومی استفاده شده بود. طائب طبق روال معمولش اقدام به اجرای سناریوهای ساختگی تلویزیونی در رابطه با ترانه موسوی هم کرد، آخوند طائب برای مخدوش کردن تجاوز و قتل شنیع ترانه موسوی، نمایشی در تلویزیون رژیم ترتیب داد که در آن ادعا شد وی زنده و سالم است و در کانادا اقامت دارد، اما بعداً مشخص گردید که خانواده ساختگی که رژیم می‌خواست آن را به‌عنوان خانواده ترانه موسوی در آن گزارش تلویزیونی جا بزند، از نزدیکان حسین طائب بوده‌اند.

 

حسین طائب پرونده ساز حرفه‌ای برای کتمان جنایت

انفجار حرم امام رضا معروفترین نمونهٴ پرونده‌سازی این آخوند پاسدار است. انفجار حرم امام رضا توسط وزارت اطلاعات طراحی و اجرا و منجر به کشته شدن ۲۶نفر و مجروح شدن بیش از ۳۷۰ نفر شد. این انفجار با هدف ایجاد تنفر عمومی از سازمان مجاهدین خلق ایران و فشار بر کشورهای غربی برای قطع حمایت و اخراج آنها بود. وزارت اطلاعات برای اجرای این سناریو از یک زندانی به‌نام مهدی نحوی استفاده کرد. وی تحت فشار و شکنجه برای اعتراف به انفجار حرم امام رضا قرار گرفت. مهدی نحوی را به‌صورت فردی مجروح در اثر اصابت گلوله گریم کردند و سپس در بیمارستان مصاحبه‌ای تصویری با وی انجام دادند و وی، که گویا در آستانه مرگ بود، بمب‌گذاری در حرم را متقبل شد. سپس، نحوی را با اتومبیل به تهران پارس بردند و او را آزاد کردند. کمی پس از آزاد شدنش، او را به محاصره گرفتند و به گلوله بستند. نحوی کشته شد. همان شب خبر درگیری مسلحانه در تهران پارس و مجروح شدن و اندکی بعد مرگ عامل بمب‌گذاری در حرم رضوی (ع)، به همراه مصاحبه‌نحوی، از تلویزیون پخش شد
 

 

حسین طائب طراح قتل کشیش‌های مسیحی و پرونده‌سازی برای سازمان مجاهدین خلق ایران

قتل۳ کشیش مسیحی (کشیش هائیک هوسپیان مهر، کشیش مهدی دیباج و اسقف میکائیلیان) بنا‌ به نقشهٴ شخص طائب انجام شد و متعاقباً باز هم یک سناریوی تلویزیونی ساختگی برای متهم کردن سازمان مجاهدین خلق ایران اجرا شد. برای اجرای این نمایش از ۳ دختر به‌نامهای فرحناز انامی، بتول وافری و مریم شهبازپور برای محاکمه استفاده شد. رهبرپور (رئیس دادگاههای موسوم به انقلاب تهران) قاضی پرونده قتل کشیشهای مسیحی بود. رهبرپور پس از اجرای محاکمه ساختگی و شوی تلویزیونی، در زمان اعلام حکم آنها گفت: «بر اساس قوانین اسلام حکم اعدام می‌توانست در مورد این ۳ منافق اجرا شود اما به‌لحاظ ارزشی که اسلام برای زن قائل است با تخفیف اعدام، مورد تبعید و زندان در خصوص این منافقین صادر شد».

 

[در تاریخ پنجم شهریور ۱۳۹۵ مهدی خزعلی پسر آخوند خزعلی که سالها در رژیم آخوندی دارای مسئولیتهای مختلف بوده است، به شکل تکان‌دهنده‌یی اعتراف کرد که ماجرای قتل فجیع کشیشان مسیحی توسط وزارت اطلاعات رژیم طراحی و اجرا شده است. او می‌گوید:
«ببینید یکی از این باندهای وحشتناکی که وجود داره، سه تا دخترند که طعمه می‌شوند توسط مقامهای امنیتی، برای این‌که ببینند دوتا کشیش مسیحی آیا تبشیر می‌کنند، آیا تبلیغ مسیحیت می‌کنند یا نه. اینها فکر می‌کردند در همین حد است که بروند و بگویند ما می‌خواهیم به کیش مسیحیت بیاییم و شما ما را تبشیر کنید. خوب به داخل خانه این دو کشیش می‌روند، و بعد با مابقی قضیه، مواجه می‌شوند با این‌که برابر دیده چشم این سه دختر، آن کشیش‌ها کشته می‌شوند، قطعه قطعه می‌شوند و داخل یخچال می‌روند. بعد از آن از اینها می‌خواهند مصاحبه کنند که ما از طرف سازمان مجاهدین خلق مأموریت داشتیم این کشیش‌ها را بکشیم. خوب ناچار می‌شوند برای آزادیشون این مصاحبه را هم بکنند، و بهشون قول می‌دهند (اگر) این مصاحبه را بکنید آزاد می‌شوید. بعد از آن دیدند اگر آزاد کنیم می‌روند بیرون میگن آقا اینها همش سناریو بوده، ما را طعمه کردند، ما را کشاندند توی خانه و کشتند. حکم اعدام این سه تا طعمه‌یی که خودشون امنیت داده بودند را می‌دهند و بنا میشه اینها را اعدام بکنند»

هم‌چنین روز سوم بهمن ۹۷ مصطفی تاج‌زاده، معاون اسبق وزارت کشور اصلاح‌طلبان در یک مناظره سیاسی به نقش وزارت اطلاعات در سناریو کثیف وزارت اطلاعات در قتل کشیشان مسیحی و انفجار حرم امام رضا اشاره کرد]

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f461a8c9-560f-4d4f-a0f4-1eeeb5e902a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات