728 x 90

فریدون مجلسی: ما از دو جهت زیر فشار هستیم؛ فشارهای داخلی شدید است و کشور فرصتی ندارد

فریدون مجلسی
فریدون مجلسی

فریدون مجلسی دیپلمات سابق رژیم با اذعان به فضای انفجاری جامعه و با بیان این‌که «ما از دو جهت زیر فشار هستیم؛ فشارهای داخلی شدید است و کشور فرصتی ندارد» تنها راه را برون‌رفت را پذیرش جام‌زهر توصیف کرد.
وی عقب‌نشینی و پذیرش جام زهر حتی گام‌به‌گام توسط نظام را مثبت تلقی کرد و گفت: نمی‌توان با قاطعیت از به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفت، زیرا گفته شده بود که تغییرات در پایش کرج اعمال نمی‌شود که با واکنش مدیریت آژانس بین‌المللی انرژی مواجه شد. ولی بعد اعلام شد که دولت ایران این پایش را پذیرفته است.


... احتمالاً در باقی مراحل مذاکره نیز چنین فرصتهایی فراهم باشد و دو طرف بتوانند به توافقی دست پیدا کنند؛ زیرا معیشت مردم مشکل شده و هزینه‌های مالی، تورم، نارضایتی و جدایی بین مردم و دولت، رو به افزایش است...

وی با هشدار به قهر عریان اجتماعی و در تقدیر بودن سلسله‌ای از خیزش‌ها افزود: واقعیت این است که برای ایران فرصتی باقی نگذاشته‌اند. ما از دو جهت زیر فشار هستیم؛ فشارهای داخلی شدید است و کشور فرصتی ندارد که بدون ایجاد نارضایتی در گروه‌های مختلف کارمندی، کارگری و گروه‌هایی که درآمدشان رو به کاهش است، کاری از پیش ببرد. اضافه کردن ۲۰ الی ۳۰درصد حقوق جاری در بین برخی از اقشار جامعه دردی را دوا نمی‌کند. در مقابل مسأله برابری قدرت خرید است که نرخ دلار را از سه هزار تومان به سی هزار تومان رسانده است، یعنی ۱۰برابر قدرت خرید جهانی از سبد خرید مردم ایران کاسته شده است. لازم است جلوی این وضعیت گرفته شود. این دلایل از جمله مواردی است که ما در مقابل آنها فکر می‌کنیم که حتی باید زودتر از این هم به نتیجه برسیم. مهلتی که به ما داده شده کم است (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۷آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf2f6306-4d6f-404e-bdd8-4fcb689b6fd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات