728 x 90

بمباران قاچاقچیان مواد مخدر وابسته به رژیم ایران در سوریه توسط جتهای جنگنده اردن

جنگنده‌های اردن
جنگنده‌های اردن

به‌گزارش رویترز جنگنده‌های ارتش اردن روز سه‌شنبه ۱۹دی برای دومین بار طی این هفته مزارع و مخفیگاههای قاچاقچیان مواد مخدر وابسته به رژیم ایران را در سوریه مورد هدف قرار دادند.
بر اساس گزارش رویترز، جت‌های ارتش اردن فروشندگان مواد مخدر در شهرهای شعب و آرمان در استان سویدا در نزدیکی مرز اردن و سوریه را مورد هدف قرار داده و مزرعه‌ای در نزدیکی روستای ملاح را نیز زیر آتش گرفتند.
این بمباران در حالی انجام شد که خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۶دی از کشته شدن ۵قاچاقچی مرتبط با رژیم ایران خبر داد و نوشت: ارتش اردن روز شنبه اعلام کرد که ۵قاچاقچی مواد مخدر و سلاح مرتبط با شبه‌نظامیان ایرانی فعال در جنوب سوریه پس از نفوذ از سوریه کشته شدند.
اردن قول داده است به آنچه که افزایش هشداردهنده چنین حملاتی می‌گوید پاسخ دهد و سوریه را به ناتوانی در مهار شبکه‌های قاچاق تحت کنترل ایران متهم می‌کند.
مقامات اردنی، مانند متحدان غربی خود، می‌گویند که این عملیات توسط گروه حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران و دیگر شبه‌نظامیان طرفدار ایران کنترل می‌شود که پس از حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جنگ داخلی که تقریباً ۱۳سال به طول انجامیده، کنترل بسیاری از مناطق جنوبی سوریه را در دست دارند.

منابع آمفتامین ساخت سوریه معروف به کپتاگون که از طریق اردن به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌رسد، میلیاردها دلار در سال ارزش دارد و بودجه بسیاری از شبه‌نظامیان طرفدار ایران و دولت را تأمین می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7546dd15-a1d8-4c84-837a-5473323e7a6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات