728 x 90

اجلاس رسمی پارلمان اروپا -حمایت از قیام، محکومیت کشتار و سرکوب وحشیانه رژیم‌ ایران

اجلاس رسمی پارلمان اروپا -حمایت از قیام
اجلاس رسمی پارلمان اروپا -حمایت از قیام

در اجلاس رسمی پارلمان اروپا سخنرانیهای نمایندگان پارلمان از کشورهای مختلف در حمایت از قیام مردم ایران سخنرانی کردند.

نمایندگان پارلمان کشتار و سرکوب وحشیانه قیام آفرینان توسط رژیم‌ آخوندی را محکوم کردند.

 

 

نماینده چارلی ویمرس نماینده پارلمان اروپا از سوئد:

نماینده چارلی ویمرس نماینده پارلمان اروپا از سوئد:

آقای رئیس، خانم موگرینی نماینده عالی،

بجای خم شدن در مقابل ملاها و چرخیدن حول موضوع معامله با ملاها که فقط آنها را توانمندتر میکند، رهبران اروپایی بایستی به روح و جوهره حرف مردم ایران رو بیاورند. پرده‌ها را کنار زده و بگویند ما این رژیم را به‌عنوان حکومتی که به تروریستها بیش از مردم خودش اهمیت میهد میشناسیم. این حکومت به‌طور سالانه با تظاهرات و اعتراضات گسترده روبه‌رو میشود و به سربازانش دستور شلیک به تظاهرات مردم را میدهد، و دهههاست که مردمش را سرکوب میکند. ما اروپایی‌ها از صمیم قلب به مردم شجاع ایران میپیوندیم و در این فریاد با آنها سهیم میشویم که: «جمهوری اسلامی نمیخواهیم، نمی‌خواهیم». ما یک حکومت جمهوری اسلامی را نمیخواهیم.

 

‌سیلویا ساردونه، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا:‌

‌سیلویا ساردونه، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا:‌

طی چند هفته گذشته، اعتراضات خشونت‌آمیز ایران را تکان داده است. اتحادیه اروپا چه کاری انجام داده است؟ هیچ کاری. ما اینجا نماینده عالی اتحادیه اروپا را داریم. خانم موگرینی، شما چه کار کردید؟ مطلقاً هیچ کاری. اروپا (رژیم) ایران را در رابطه با اذیت و آزار و قتلهای غیرقابل بخشش و تأمین مالی تروریسم، بخشیده است. و این‌طور تصویر شده است که هیچ خبری نیست. اروپا به جای این‌که آزادی و حرکت به سمت جامعه پیشرفته را پیشنهاد کند، تصمیم گرفته است تحت نام تجارت و نفت با آخوندها کار کند. سؤال من این است:‌ شهروندان خواستار پایان جمهوری اسلامی هستند. اتحادیه اروپا چه زمانی متوجه این خواهد شد؟ و سرانجام کی آزادی و دموکراسی را خواهیم دید؟

 

ژروم ریویر نماینده پارلمان اروپا از فرانسه:

ژروم ریویر نماینده پارلمان اروپا از فرانسه:

عراق در امتداد خطوط فرقه‌یی تقسیم شده و ایران تحت یک رژیم مستبد و توتالیتر است و ما شاهد قطعی اینترنت و سرکوب خشونت‌آمیز امید مردمی بودیم که می‌خواهند آزادانه زندگی کنند.

 

 

کروشل کلمن نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی:

کروشل کلمن نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی:

خاورمیانه در یک وضعیت بحرانی مطلق قرار گرفته و در شرف یک جنگ شبه دائم و در لبه پرتگاه است. ایران و عراق هر دو کشورهای کلیدی هستند و واقعیت این است که یک راه‌حل بالقوه برای حل بسیاری از این مشکلات، از نفی رژیم شیعی در ایران که یکی از سلطه‌جوترین حکومتهای منطقه است، می‌گذرد. در حالی‌که توافق هسته‌یی رو به فروپاشی است، ما به‌عنوان جامعه جهانی باید فشار بیشتری روی رژیم ایران بگذاریم، تا اطمینان حاصل کنیم که سیاست سرکوب تحت لوای مذهب که توسط این رژیم صورت می‌گیرد، در واقع مهار شود.

 

 

ارنست اورتسون نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی

ارنست اورتسون نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی:

سلسله تظاهرات ضدحکومتی سرکوب شده و به کشته شدن بیش از ۳۰۰نفر در ایران و قطع کامل اینترنت منتهی شده است و به همین دلیل ما قادر به تعیین آمار دقیق کشته‌ها نیستیم. ما باید استفاده از نیروی قهرآمیز و کشنده توسط نیروهای امنیتی در ایران و عراق را محکوم کنیم.

 

جت گوتالآند نماینده پارلمان اروپا از سوئد:

جت گوتالآند نماینده پارلمان اروپا از سوئد:

نیروهای رژیم ایران در حال به‌کارگیری خشونت علیه معترضانی هستند که علیه بی‌عدالتی در کشور خود تظاهرات می‌کنند. بسیاری کشته، مجروح و زندانی شده‌اند و این کاملاً غیرقابل قبول است. مردمی که تظاهرات می‌کنند و به‌خاطر حقوق اقتصادی و اجتماعی خود مبارزه می‌کنند؛ کشته، مجروح یا زندانی می‌شوند و با بی‌رحمی تمام مورد ضرب ‌و شتم قرار می‌گیرند. همزمان اینترنت قطع شده است و این خود نقض بیشتر حقوق‌بشر است. ما خواهان باز شدن مجدد اینترنت هستیم و ما خواهان اقدام قاطع از سوی اتحادیه اروپا هستیم. امیدوارم ما اکنون بتوانیم گام‌های محکم و سریع علیه ایران برداریم.

 

ماریا رودریگز راموس نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا:‌

ماریا رودریگز راموس نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا:‌

اعتراضاتی که منطقه خاورمیانه را تکان داد، اعتراضاتی هستند که شهروندان برای آزادی و حقوق اجتماعی فریاد می‌زنند. در ایران، این اعتراضات به‌نحوی بسیار وحشیانه سرکوب شدند. استفاده از سلاح گرم علیه شهروندان منجر به دهها و شاید هم صدها کشته شده است. به‌گفته عفو بین‌الملل ۴۰۰۰نفر مجروح شده و ده‌هزار نفر دستگیر شده‌اند. به‌رغم قطعی اینترنت عدم امکان خارج کردن اطلاعات از کشور و فشار و سرکوب این رژیم علیه زنان گفته می‌شود که زنان محرک این اعتراضات و مسئول آشوبها هستند. من به کمیسیون اروپا و جامعه بین‌المللی فراخوان می‌دهم که این اقدامات را محکوم کنند.

 

آندراس شیدر، نماینده پارلمان اروپا از اتریش:

آندراس شیدر، نماینده پارلمان اروپا از اتریش:

ما شاهد تصاویر و عکسهای بسیار نگران کننده‌ای هستیم که طی چند روز اخیر از ایران رسیدهاند. وضعیت فعلی شهروندان ایرانی به‌لحاظ سیاسی و ارزشهای دموکراتیک غیرقابل قبول است. صدها نفر کشته و هزاران تن زندانی شدهاند که همه بیانگر رفتار غیرانسانی مقامات ایرانی است. آنها باید به حقوق‌بشر، آزادی تجمع، آزادی تظاهرات، آزادی اطلاعات، آزادی بیان و هم‌چنین دسترسی آزاد به اینترنت احترام بگذارند.

 

متیو پتین نماینده پارلمان اروپا از انگلستان

متیو پتین نماینده پارلمان اروپا از انگلستان

کشتار اخیر و نقض حقوق‌بشر در ایران و استمرار حبس زندانیان سیاسی مانند نازنین زاغری را تکلیف که باید فوراً آزاد شود.

ما باید فوراً دوستی و تأثیرگذاری با واشنگتن را مجدد برقرار سازیم و دنبال روابط با رژیم ایران نباشیم. مطمئن هستم که روابط ویژه انگلستان با ایالات متحده می‌تواند کمک کننده باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61df5ab3-4c18-41a0-b108-03b234d8e8c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات