728 x 90

برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی

آخوند رئیسی
آخوند رئیسی

ورشکستگی شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای

پس از فضیحت حذف رقبای رئیسی جلاد در خراسان جنوبی، روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: اتفاقی که امروز در انتخابات خبرگان خراسان جنوبی افتاده، یک نماد برجسته و نمایان از وضعیتی است که انتخابات با آن روبه‌رو است. یک نماد کامل از وضعیت همه انتخابات. برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، تبدیل به متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی و نقد و ارزیابی در خارج از کشور و رسانه‌ها شده است (روزنامه اعتماد رژیم ۸بهمن).

 

سایت حکومتی دیده‌بان ایران تحت عنوان وضعیت عجیب انتخابات مجلس خبرگان نوشت: در حالی ۱۳۸ نفر برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به رقابت می‌پردازند که ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان که متعلق به پنج استان سمنان، البرز، لرستان، یزد و خراسان جنوبی است، رقیبی ندارد. آنچه عیان است، معنازدایی از «انتخابات» است (سایت دیده‌بان ایران رژیم ۸بهمن).

 

در یک فضاحت دیگر رئیس ستاد انتخابات رژیم در استان فارس اعلام کرد که برای پنج کرسی مربوط به مجلس خبرگان ارتجاع در این استان ۴ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند (تلگرام خبر فوری رژیم ۷۸بهمن).

محمد بهادری جهرمی از کارشناسان نزدیک به شورای نگهبان ارتجاع برای برای توجیه حذف رقبای او گفت: اگر در یک حوزه‌ای، رقیبی وجود نداشته باشد، صرفاً با تأیید صلاحیت یک نفر انتخابات برگزار نمی‌شود.

در واکنش به این تشبثات، صادقی عضو سابق مجلس ارتجاع نوشت: با جابجاکردن کاندیداهای مجلس خبرگان از استانی به استان دیگر، نه تنها فضاحت غیررقابتی بودن انتخابات از بین نمی‌رود، بلکه نمود بیشتری پیدا می‌کند! (تلگرام محمود صادقی ۸بهمن)

 

محمد بهادری جهرمی کارشناس حکومتی - تلویزیون رژیم- ۶بهمن۱۴۰۲:

در این بیست و چهار ساعت چهل و هشت ساعت اخیر یکی بحثی مطرح شده که در بعضی از این حوزه‌های انتخابیه در مجلس خبرگان در واقع رقیب وجود نداره برای او نامزد. مثلا در قزوین سه تا نامزد هست سه تا صندلی. سه نفر تأیید شدند. در گیلان و مازندران پنج نفر تأیید شدند چهار نفر باید انتخاب بشوند. در خراسان جنوبی یک نفر در کهگیلویه هم یک نفر. آیا میشه بدون رقیب فرد رأی بیاره. چون الآن بحث نقل محافله که الآن یک رأی هم بیاره طرف میره توی مجلس، درسته؟

بهادری جهرمی: نه این‌طوری نیست و نمیشه، شدنی نیست. منتها این را بگم این سابقه داشته. قبلاً در ادوار قبلی هم ما استانهایی را داشتیم یا به تعداد کرسی‌های خبرگان یا حتی کمتر تأیید صلاحیت شده وجود داشت. این چه جوری حل شده؟ اولاً که وقت اعتراض دارند و وقت دارند و معمولاً هم پیش میاد درصدی به این تأیید صلاحیت شده‌ها اضافه شدش. امکان داره این تأیید صلاحیت شده در این استان باشند و بقیه‌اش هم با جابه‌جایی نامزدها

نه اگر حل نشه، نه نمیشه با یک نامزد

مجری: خب اگر یک نامزدی با یک درخواست نداشت بره خراسان جنوبی یا بره

بهادری جهرمی: انتخابات برگزار نمیشه با اولین دوره میان‌دوره‌ای بعدیش انتخابات خبرگان در این استان با حضور تعداد داوطلبان بیشتر از تعداد کرسیها برقرار میشه

مجری: یک چهل و هشت ساعتی این ماجرا نقل محافل و لطیفه‌ها و اینها بود.

بهادری جهرمی: دیگه رویکردهای سیاسی باعث میشه که

مجری: آره خیلی توئیت زدند خیلی نوشتند که مثلا فرد میخواد با خودش رقابت کنه

بهادری جهرمی: نه مردم بدونند این‌جوری انتخابات برگزار شدنی نیست. و عرضم به حضور شما باید با جابه‌جایی یا با تأیید صلاحیت آدمهای جدیدی این مشکل حل بشه. و در غیر این‌صورت انتخابات برگزار نمیشه.

مجری: اگر رقیب نداشت انتخابات قطعاً برگزار نمی‌شود.

(تلویزیون شبکه یک رژیم ۶بهمن ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b7d3fe5-47ad-4465-84f9-1f58183f6159"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات