728 x 90

بحران بر سر دزدیهای حکومتی و صدور حکم ۵سال زندان برای حسین فریدون

صدور حکم ۵سال زندان برای حسین فریدون
صدور حکم ۵سال زندان برای حسین فریدون

جنگ گرگها بر سر دزدیهای حکومتی و صدور حکم ۵سال زندان برای حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور ارتجاع توسط باند غالب نظام ولایت‌فقیه، هم‌چنان ادامه دارد.

همزمان با ترکیدن بادکنک مذاکره و سفر آخوند روحانی به نیویورک، باند غالب رژیم پرونده برادرش حسین فریدون را که از دو سال و نیم قبل در آب نمک قرار داده بودند، فعال کرده و پنج سال حکم قطعی زندان برایش بریدند.

 

تلویزیون رژیم – ۸مهر گفت: انشاالله در حوزه مبارزه با فساد ما نه انگشت مفسدان از بازو دست آنها را قطع خواهیم کرد.

گوینده تلویزیون گفت: رئیس قوه قضاییه به ما هم گفت که تسلیم فشارها نمی‌شوم.

 

حمله به روحانی در رسانه‌های باند خامنه‌ای اوج گرفت. متعاقباً حکم نهایی به‌صورت رسمی اعلام شد.

خبرگزاری سپاه پاسداران – ۸مهر نوشت:

در مورد خود آقای حسین فریدون، هفت سال حبسی را که دادگاه بدوی تعیین کرده بود به ۵سال تغییر داده است.

 

تخفیف دوساله خود مایه تشدید حملات به روحانی شد. تا آنجا که مجبور شد سخنگوی دولتش را به صحنه بفرستد.

سایت حکومتی شعار سال – ۱۱مهر:

ربیعی: «اصلاً کسی چنین چیزی را باور می‌کند؟ دولت فشار بیاورد و بگوید ۷سال را ۵سال کنید؟ از بنیان دروغ است و رئیس‌جمهور به هیچ‌وجه هیچ دخالتی در این فرآیند نداشتند و هیچ بحثی را هم مطرح نکردند. تصمیمی قوه قضاییه گرفته است و ما امیدواریم این تصمیم منصفانه بوده باشد و به‌هرحال اعتراضهای قانونی حق هر شهروندی است و در حال دنبال کردن آن است».

 

در ادامه رویاروییها کیهان خامنه‌ای در یک عنوان معنی‌دار نوشت: «غرب را رها کنید فریدونها را کنترل کنید».

کیهان افزود: «مسئولان دولت و افراد و رسانه‌های هم‌سو با آنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم را مذاکره با غرب و در مواقعی امتیاز دادن به آنها می‌دانند، غافل از این‌که بخش عمده مشکلات اقتصادی کشور نتیجه جولان فریدون‌ها است».

کیهان خامنه‌ای که خود برخوردار از رانت‌های خاص حکومتی است و هیچ نظارتی بر گردش مالی آن نیست افزود: «اگر مسئول ارشد اجرایی کشور یک روز در هنگام نظرسنجی خیابانی از خودرو پیاده می‌شد و پای درد دل مردم می‌نشست متوجه دل پُردرد آنها از رانت‌خواریها و سوءاستفاده از قدرت و موقعیت می‌شد». کیهان خامنه‌ای در حالی که در همین هفته از انحصار اقتصاد کشور در دست نهادهای مربوط به ولی‌فقیه و سپاه پاسداران دفاع کرده بود در ادامه حمله باندی خود افزود:« مثلا در بخشی از پرونده بانک سرمایه رانت‌خواری و ویژه‌خواری چند ده میلیاردی فردی هم‌چون‌ هادی رضوی داماد شریعتمداری وزیر رفاه دولت فعلی به چشم می‌خورد... مگر با نگاهی به پرونده‌های خصوصی‌سازی هم‌چون رشت الکتریک، هپکو، هفت‌تپه، ماشین‌سازی تبریز و... که طی سال‌های اخیر زخم عمیقی بر پیکر اقتصاد کشور و اعتماد مردم وارد کرده است نمی‌توان رد پای همین رانت‌خواریها و زدوبندها را به‌وضوح مشاهده کرد؟».

 

حملات باندی دامنه وسیعتری داشت:

علیرضا زاکانی در مورد فساد در نظام گفت: «بعد از انقلاب ابتدا فساد تک‌گیر بود در دهه ۷۰ رشد کرد، دهه ۸۰و ۹۰اپیدمی شد و شبکه فساد زیاد شد». وی افزود:« عده‌یی هم می‌گویند فساد مانند گریس در داخل موتور می‌ماند که چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در می‌آورد و باید چشم به روی فساد ببندیم و الکی گیر ندهیم».

 

سبحانی فر  نماینده مجلس ارتجاع روز ۹مهر گفت:

باید گفت: موضوع فساد طی چند دهه ساختارمند شده است و این ساختار به‌وجود نمی‌آید و نخواهد آمد مگر این‌که به یک منشاء قدرتی متصل باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b65d065a-c9de-443f-9fd7-8e783848481c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات